kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
در اعتراض به ممنوعیت استفاده از تاکسی‌های تولید داخل در فرودگاه امام(ره)

تاکسیرانان مقابل مجلس تجمع کردند

به دنبال اعلام عدم پذیرش خودروهای ساخت داخل در فرودگاه امام خمینی (ره) برخی از تاکسیرانان این فرودگاه مقابل مجلس تجمع کردند.



مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس درباره شرایط بکارگیری خودروها برای انتقال مسافران این فرودگاه اظهارکرد: خودروهای تاکسی که در فرودگاه امام خمینی(ره) سرویس‌دهی می‌کنند باید طبق استاندارد یک فرودگاه بین‌المللی باشند. ‌این خودروها باید جدید، مجهز به ایربگ، دارای سیستم ایمنی قوی و دیگر سیستم‌های فنی، موتوری و ایمنی روز دنیا باشند، صندوق توشه مسافر باید بزرگ و جا دار باشد ضمن آنکه مسافر در این خودروها احساس آرامش داشته باشد؛ ما با برند خودرو کاری نداریم.
حسین سلیمان‌بیگی ادامه داد: البته اغلب مسافران فرودگاه امام ترجیح می‌دهند از خودروهای مناسب برای سفر خود به تهران یا دیگر شهرها استفاده کنند و همین استقبال مسافران موجب شده است که فرودگاه امام خمینی(ره) هم تمهیداتی برای بهینه سازی هرچه بیشتر ناوگان تاکسیرانی فرودگاه داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر پنج شرکت تاکسیرانی در فرودگاه امام خمینی (ره) فعالیت می‌کنند،‌ اغلب ناوگان این شرکت‌های تاکسیرانی شامل خودروهای تویوتای هیبریدی، RAW4 و دیگر خودروهای مناسب است؛ به عنوان مثال یکی از شرکت‌ها ‌ فقط 800 دستگاه تویوتا RAW4 دارد و یا یکی دیگر از شرکت‌ها 150 دستگاه تویوتای هیبریدی دارد و در یکی دیگر از شرکت‌ها 100 دستگاه تویوتا هیبریدی فعال است و استقبال مسافران از این خودروها زیاد است.
مسئول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: شرکت تعاونی تاکسیرانی هم به عنوان یک شرکت خصوصی طرف قرارداد ما، 14 هزار دستگاه تاکسی دارد، آنها هم خودرو هیبریدی دارند و در بسیاری از نقاط کشور فعالیت می‌کنند و به بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌ها خدمات می‌دهند، ما در فرودگاه امام خمینی‌(ره) خودروهایی مثل سمند و آریو را‌ پذیرش نمی‌کنیم. بنابراین این شرکت می‌تواند رانندگان و ناوگان خود را در بسیاری از بخش‌‌های دیگر که استقبال می‌کنند، بکار گیرد. حتی ما با سازمان تاکسیرانی هم جلساتی گذاشتیم و قرار شد مالکان سمند و آریو در جایی دیگر که سازمان تاکسیرانی برای آنها در نظر می‌گیرد، فعالیت کنند.
به دنبال اعلام عدم پذیرش خودروهای ساخت داخل در ناوگان تاکسیرانی فرودگاه امام خمینی(ره) برخی از تاکسیرانان این فرودگاه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش تسنیم، تاکسیرانان تجمع‌کننده مقابل مجلس به اقدام اخیر مدیریت شهر‌ فرودگاهی امام خمینی(ره) مبنی بر ممانعت از فعالیت خودروهای ایرانی تولید داخل در این فرودگاه معترض بودند. تاکسیرانان تجمع‌کننده مقابل مجلس خواستار رسیدگی نمایندگان مجلس به مشکلات‌شان در راستای حمایت از فعالیت خودروهای تولید داخل در فرودگاه امام شدند.گفتنی است ممانعت استفاده از خودروهای تولید داخل در فرودگاه امام به بهانه رعایت استانداردهای بین‌المللی در حالی اعلام شده که این خودروها در سال‌های قبل از دولت یازدهم به همان کشورهایی که تویوتا می‌خرند صادر شده و با استقبال مشتریان خارجی مواجه شده است. در حال حاضر نیز اغلب برندهای خودرو ساخت داخل ، جزو اقلام صادراتی کشور است.