kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۲۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه از فوتبال


مذاکره استقلال با ۴ ـ۳ بازیکن بین‌المللی
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت که قصد جذب سه، چهار بازیکن بین‌المللی را دارد. باشگاه استقلال به‌محض بازگشت آبی‌پوشان از امارات، کار تمدید قرارداد با بازیکنانش را آغاز می‌کند. مسئولان باشگاه استقلال از صبح امروز کار مذاکره با بازیکنان خود را شروع می‌کنند و قصد دارند تا 10 روز آینده، قرارداد همه بازیکنان آزاد خود را تمدید کنند.بر اساس اعلام علیرضا منصوریان سرمربی استقلال، این باشگاه 3،4 بازیکن بین‌المللی در فصل نقل و انتقالات جذب خواهد کرد. سرمربی استقلال در همین خصوص گفت: باتوجه به اضافه شدن روزبه چشمی و بازگشت سرور جپاروف، استقلال به 3 یا 4 بازیکن بین‌المللی و باتجربه دیگر نیاز دارد که به زودی، کار مذاکره و جذب این بازیکنان را آغاز می‌کنیم. ازپژمان منتظری، شایان مصلح بازیکن تیم سپیدرود رشت، مرتضی تبریزی، حسن بیت‌سعید و سجاد شهباززاده به عنوان بازیکنان مورد نظر منصوریان در استقلال نام برده می‌شود.
لک به اردوی تیم ملی اضافه ‌شد
دروازه‌بان دعوت شده به تیم ملی به اردوی این تیم اضافه خواهد شد. تیم ملی در حالی روز پنجشنبه هفته قبل برای برپایی اردوی یک هفته‌ای راهی اتریش شد که وحید محمدزاده، ساسان انصاری، حامد لک و محمدحسین کنعانی‌زادگان به خاطر عدم صدور ویزایشان، نتوانستند سایر ملی‌پوشان را همراهی کنند اما با تلاش مسئولان فدراسیون ویزای حامد لک صادر شد و این بازیکن عصر دیروز راهی اتریش ‌شد.چنانچه ویزای دیگر بازیکنان جا مانده تا 48 ساعت آینده صادر شود آنها نیز به اردوی تیم ملی خواهند پیوست.
همگروهی گیتی پسند با نمایندگان چین و ژاپن
تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان رقبای خود را در مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا شناخت.مراسم قرعه‌کشی جام باشگاه‌های فوتسال آسیا از دیروز در ویتنام آغاز شد و تیم‌های حاضر حریفان خود را شناختند. تیم فوتسال گیتی‌پسند به عنوان نماینده ایران در این مسابقات در گروه  C با تیم‌های شنژن چین و شریکر اوزاکا ژاپن قرار گرفت. جام باشگاه‌های آسیا از بیست و هشتم تیر تا هشتم مرداد به میزبانی ویتنام برگزار خواهد شد. * گروه A: تای سون نام (ویتنام)، الظفره (امارات)، وایس وایپرس (استرالیا)، اف‌سی ارم (قرقیزستان)* گروه B: نفت الوسط (عراق)، الریان (قطر)، اف سی واموس (اندونزی)، دی‌سی اینوست (تاجیکستان)* گروه C: شریکر اوزاکا (ژاپن)، گیتی‌پسند (ایران)، شنژن نانلینگ (چین)* گروه D: بولو چونبوری (تایلند)، اف‌سی المالک (ازبکستان)، بانک بیروت (لبنان).
بهروان: در صورت انحلال نفت صبا یا گل‌گهر لیگ برتری می‌شوند
در صورت انحلال تیم نفت تهران، صبای قم یا گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر حاضر می‌شوند.غلامرضا بهروان مشاور سازمان لیگ در مورد نامه اولتیماتوم سازما ن لیگ به باشگاه نفت تهران و احتمال انحلال این باشگاه، گفت: در صورتی‌که نفت تهران منحل شود، دو نظر کارشناسی وجود دارد؛ نظر اول این است که تیم صبای قم که آخرین تیم سقوط‌کرده بوده در لیگ برتر ماندگار خواهد شد، اما نظر دیگر این است که یک تیم دیگر از لیگ دسته اول به لیگ برتر به‌جای نفت می‌آید که در آن صورت تیم گل گهر سیرجان جانشین نفت تهران در صورت انحلال می‌شود. با این‌حال باید ببینیم درصورتی‌که نفت تهران به فعالیتش ادامه ندهد و این تیم منحل شود، کدام‌یک از این دو نظر کارشناسانه‌تر و با قوانین AFC همخوان‌تر است، زیرا AFC می‌گوید ارزش تیم‌ها در دسته‌های مختلف متفاوت است.وی ادامه داد: یعنی اینکه تیمی که در لیگ برتر وجود دارد بطور مثال 22 میلیارد تومان قیمت دارد و تیمی که در لیگ دسته اول است مثلاً 3 میلیارد تومان ارزشمند است. بهروان در مورد اینکه امکان فروش تیم نفت تهران به خارج از استان وجود دارد، ‌اظهار داشت: رئیس فدراسیون فوتبال با انتقال تیم‌ها به خارج از استان‌ها مخالف است و فصل گذشته نیز با انتقال تیم نفت تهران به استان دیگر مخالفت کرد، ضمن اینکه باید توجه داشت باشگاه منحل‌شده را نمی‌توان به فروش رساند.
گل محمدی: به تعهدم با تراکتوسازی پایبندم
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، گفت: به تعهدی که پای آن امضاء کرده‌ام پایبندم و هیچ تردیدی در کارم نخواهم داشت.یحیی گل محمدی در خصوص آخرین وضعیت کادر فنی تراکتورسازی، گفت: بعد از بازدید امکانات باشگاه در تبریز برنامه ریزی‌های لازم برای آغاز تمرینات صورت گرفته و در نخستین گام به دنبال انتخاب اعضای کادر هستم. در همین راستا با گزینه‌های مورد نظر هم مذاکره کرده ایم و به زودی با امضای قرارداد اعضای کادر فنی تراکتورسازی در فصل جدید معرفی خواهند شد.سرمربی تراکتورسازی در خصوص زمان بندی تمرینان این تیم هم گفت: ما برای آماده‌سازی تیم پیش از آغاز لیگ به 6 هفته تمرین نیاز داریم بر همین اساس طبق برنامه انشالله از روز بیستم خرداد تمرینات را آغاز می‌کنیم و امیدوارم همه بازیکنان هم در این تمرینات حضور داشته باشند که با تیم کامل و با قدرت کار را شروع کنیم. پیش  از شروع لیگ هم امیدوارم چند مسابقه تدارکاتی مفید داشته باشیم.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
*مصطفی احمدی بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال سیاه جامگان مشهد که عملکرد خوبی در این تیم داشت با عقد قراردادی به پدیده مشهد پیوست و شاگرد رضا مهاجری در این تیم شد.همچنین رضا ناصحی و حسین مرادمند پس از مذاکره با مسوولان پدیده، به مدت یک فصل دیگر قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کردند.ضمن اینکه امین قاسمی‌نژاد مهاجم ۳۰ ساله ماشین‌سازی تبریز که دو فصل پیش موفق به کسب عنوان آقای گلی لیگ آزادگان شده بود، پس از بازگشت تیمش به لیگ دسته یک، با تیم پدیده مشهد مذاکره کرد و پس از توافق با مسئولان این تیم، شاگرد رضا مهاجری شد.
* پویا نزهتی بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال سپیدرود رشت که موفق شد با این تیم به لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور صعود کند،‌ قراردادش را به مدت یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.