kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
رهبر ایزدی‌ها پس از رهایی از شر داعش:

مواضع برادرانه شیعیان و فتوای تاریخی مرجعیت عراق را هرگز فراموش نخواهیم کرد

رهبر ایزدی‌های عراق و جهان با قدردانی از بسیج مردمی (حشد الشعبی) در نبرد با تروریسم و «داعش»، از تمام جوانان ایزدی خواست به بسیج مردمی بپیوندند.


به گزارش فارس، «تحسین سعید بک» با صدور بیانیه‌ای، آزادسازی مناطق ایزدی‌نشین در غرب استان «نینوا» به دست نیروهای بسیج مردمی عراق را ستود و اعلام کرد: «از سوی خود  و شورای روحانیت ایزدی، از نیروهای بسیج مردمی که مجد و عزت را به عراق بازگردانده‌اند، کمال امتنان و تشکر را دارم.»
«تحسین سعید بک»، از فتوای آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» در ارتباط با مبارزه با تروریسم هم تجلیل کرد و ادامه داد: «در جریان نسل‌کشی ایزدی‌ها توسط داعش، موضع برادرانه شیعیان و فتوای تاریخی آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی (دام‌ظله) در حرام دانستن (ریختن) خون ایزدی‌ها، هرگز از یاد ما نخواهد رفت.»
رهبر ایزدیان جهان افزود: «بسیج مردمی طی روزهای گذشته توانسته چندین منطقه ایزدی‌ها را در جنوب «سنجار» از جمله روستای «کوجو» آزاد کند و این پیروزی بزرگ پس از این رخ داد که جوانان ایزدی به بسیج مردمی پیوستند.»«سعید بک» در پایان آورده است: «ایزدیان به بسیج مردمی، این نیروی عراقی خالص، بپیوندند تا از خاک و منطقه خود دفاع کنند.»
آیین ایزدی با نیم میلیون پیرو عمدتا در منطقه «سنجار» در غرب استان نینوا رواج دارد. باورمندان به این آیین، بیشترین ضربه را از یورش داعش به عراق دیده‌اند، به طوری که هزاران نفر از آنها کشته، آواره و یا اسیر داعش شده‌اند و هم‌اکنون نیز حدود 3000 زن که بیشتر آنها ایزدی هستند، در اسارت داعش به سر می‌برند.ایزدی‌ها در آیین خود که امتزاجی از اسلام و دین زردشتی است، نگاه احترام‌آمیزی به مردم و سرزمین ایران دارند.
پیشروی‌های تازه بسیج مردمی
طبق گزارش‌های منتشر شده پیشروی نیروهای بسیج مردمی در غرب موصل و استان نینوا همچنان ادامه دارد. به گزارش تسنیم، بسیج در تازه‌ترین پیشروی‌های خود، عناصر داعش را از مناطق کوهستانی «سنجار» بیرون رانده و تعدادی از روستاهای ایزدی‌نشین را آزاد کرده است.
«ابومهدی المهندس» یکی از فرماندهان بسیج مردمی هم اعلام کرده که این روستاها به ایزدیان واگذار می‌شود. روستای «کوجو» از جمله روستاهایی است که عناصر داعش از آنجا صدها زن را ربوده بودند. این روستا نیز به دست نیروهای بسیج مردمی آزاد شده است.هدف نیروهای بسیج از این پیشروی‌ها، به کنترل درآوردن مناطق مرزی است. هم‌اکنون فاصله این نیروها تا مرز سوریه حدود 25 کیلومتر مربع است.دیروز از استان «صلاح‌الدین» نیز خبر رسید، هواپیماهای ناشناس خانه‌ای را در شهر «شرقاط» بمباران کردند و همه اعضای این خانواده را کشتند. منطقه‌ای که این خانه در آنجا قرار داشت، هم‌اکنون تحت اشغال داعش است.
آمریکایی‌ها مرتبا غیرنظامیان را در عراق و سوریه هدف قرار می‌دهند. «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا دیروز گفت: نمی‌توان از کشتار غیرنظامیان در عراق و سوریه اجتناب کرد!