kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

واشنگتن کشته شدن غیرنظامیان را در عراق و سوریه طبیعی خواند

وزیر دفاع آمریکا رسما اعلام کرد، هیچ گریزی از کشته شدن غیرنظامیان در جریان جنگ علیه تروریسم در سوریه و عراق وجود ندارد.



آمریکا که تاکنون کشته شدن غیرنظامیان در حمله جنگنده‌های این کشور و ائتلاف ضدداعش را «سهوی» قلمداد کرده یا اصلا زیر بار آن نمی‌رفت و فرماندهانش نیز یا در برابر این جنایات خود، سکوت می‌کردند و یا مجبور به عذرخواهی می‌شدند، اکنون این کشتارها را طبیعی می‌داند!
به گزارش تسنیم، «جیمز ماتیس» وزیردفاع آمریکا اظهار داشته: «هیچ راه گریزی از کشته شدن غیرنظامیان طی جنگ علیه تروریست‌ها در سوریه و عراق وجود ندارد(!) با این حال، وی مدعی شده که آمریکا همه تلاش‌های خود را برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان به کار می‌گیرد!اما، کارشناسان نظر دیگری دارند؛ به اعتقاد آنها، این اظهارات، دست فرماندهان آمریکایی را برای کشتار بیشتر بازمی‌گذارد. در هر صورت، از این پس آمریکایی‌ها نمی‌توانند مدعی شوند، حملات و کشتار غیرنظامیان در عراق و سوریه سهوی بوده است.
خط و نشان برای ارتش سوریه
اخیرا اما جنگنده‌های آمریکایی با حمله به کاروان نظامیان سوری در «التنف» واقع در دورترین نقاط شرقی سوریه، بیش از 20 نظامی سوری را کشتند. این حملات کاملا عمدی بود و آمریکا می‌خواهد نیروهای سوریه و مقاومت به نیروهای بسیج مردمی عراق در مرز دو کشور نپیوندند تا محور تهران-بغداد-دمشق شکل بگیرد.خبرهای جدید مرتبط با سیاست‌های آمریکا در سوریه همچنین حاکی است، هواپیماهای این کشور با پخش کردن اعلامیه‌هایی، از ارتش سوریه خواستند به منطقه «التنف» نزدیک نشوند و ایست و بازرسی «ظاظا» برگردند!هم‌اکنون منطقه «التنف» تحت اشغال گروه تروریستی «جیش المغاویر» که مورد حمایت آمریکاست، قرار دارد. مأموریت این گروه تروریستی این است که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به مرز عراق نرسند!در حال حاضر ارتش سوریه در 27 کیلومتری منطقه «التنف» یعنی ایست و بازرسی «الرزقای» مستقر است.
چهره واقعی آمریکا
ماجرای التنف در سوریه، یکبار دیگر پرده از چهره‌ واقعی آمریکا در منطقه برداشته است.طبق ادعاهای واشنگتن، آمریکا در منطقه مأموریتی جز کشتن عناصر داعش ندارد، ولی آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد، تلاش آمریکا برای جلوگیری از شکل‌گیری یک جبهه و محور واحد متشکل از ایران، عراق و سوریه ( با حمایت روسیه) علیه تروریسم است. به همین خاطر، احتمال رویارویی میان این جبهه و آمریکا در آینده وجود دارد. در حال حاضر اراده ارتش سوریه و مقاومت از یک طرف و بسیج مردمی عراق از طرف دیگر، بر این است که به هم برسند.
هادی عامری در مرزهای سوریه
«هادی عامری» از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق هم دیروز گفته، نیروهای بسیج مردمی عراق امروز (دوشنبه) به مرزهای این کشور و سوریه رسیدند. با توجه به این اتفاق مهمی که در عراق افتاده، احتمالا تلاش‌های سوریه و ارتش این کشور برای پیشروی تا مرزها شدت خواهد گرفت.
کشف یک گور جمعی دیگر
خبر دیگر اینکه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کردهای وفادار به دولت دمشق) یکشنبه گذشته در اطراف شهر «الطبقه» یک گورجمعی کشف کرده‌اند که صدها جسد را در خود جای د اده است. این کشته‌ها همگی قربانیان جنایات داعش هستند. تروریست‌های داعش در اوت 2014 (مرداد 1393) پس از اشغال شهر الطبقه، صدها سرباز ارتش سوریه را دستگیر کردند و بسیاری از آنها را سر بریدند و یا به ضرب گلوله کشتند. شهر الطبقه مرکز اصلی داعش در سوریه است و هم‌اکنون از چند محور تحت محاصره نیروهای سوری و کرد قرار دارد. پیشتر نیز اجساد صدها غیرنظامی در گورهای دسته‌جمعی در منطقه «تدمر» سوریه کشف شده بود.