عراقچی: نامه رئیسجمهور به رهبر معظم انقلاب عین واقعیت بود
«سیدعباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکرهکننده هستهای با تاکید بر اینکه نامه رئیسجمهوری به مقام معظم رهبری درباره توافق ژنو عین واقعیت بوده است، گفت: فقط بدخواهان دستاورد بزرگ این توافق را زیر سوال میبرند.
به گزارش ایرنا، «سیدعباس عراقچی» معاون امور حقوقی و بینالمللی وزارت امور خارجه در جوابیهای به یکی از رسانهها درباره توافق ژنو گفت: نامه رئیسجمهوری به مقام معظم رهبری درباره این توافق عین واقعیت بود.
عضو ارشد تیم مذاکرهکننده هستهای همچنین گفت: فقط بدخواهان دستاورد بزرگ توافق ژنو که حقوق هستهای ایران از جمله غنیسازی را به رسمیت شناخت، زیر سوال میبرند.
عراقچی پیش از این نیز در خصوص انتشار فایل صوتی منتسب به وی در فضای مجازی و برخی رسانهها، با ابراز تعجب از پخش ناقص و تحریف شده سخنانش در یک جلسه خصوصی، عنوان کرد: نگرانم که اینطور بازی با منافع ملی تا کجا میخواهد پیش برود.
عضو ارشد تیم مذاکرهکننده هستهای از همه رسانهها خواست در شرایطی که مذاکرات به مراحل حساس و پیچیده کنونی رسیده است، از اظهارات و ادعاهای بیپایه و اساسی که مغایر با منافع ملی و در راستای اهداف بیگانگان و دشمنان ایرانی اسلامی است خودداری کنند.
عراقچی به رسانهها توصیه کرد که منافع ملی کشور و احقاق حقوق هستهای ملت بزرگ ایران را قربانی اهداف کوتاه مدت سیاسی خود نکنند.
وی در عین حال تاکید کرد همانطور که رئیسجمهور محترم در نامه خود به مقام معظم رهبری نیز اشاره فرمودهاند توافق ژنو صراحتا حقوق هستهای ما را به رسمیت شناخته و با پذیرش ادامه غنیسازی در ایران، حق غنیسازی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است.
یادآور میشود؛ برخی رسانهها مطالبی منتسب به سیدعباس عراقچی درباره شناسایی حق غنیسازی ایران را منتشر کرده و مدعی شدهاند که نظر عراقچی با نظر رئیسجمهوری در این خصوص مغایرت دارد.