انتقاد سینماگران از سکوت خانه سینما در قبال قاچاق فیلم(اخبار ادبی و هنری)
درحالی که انتشار نسخههای قاچاق یکی از فیلمهای روی پرده اعتراض سینماگران را برانگیخته است، خانه سینما به جای واکنش به این موضوع، برای تطهیر اظهارات نسنجیده وزیر ارشاد بیانیه صادر کرد!
به گزارش خبرنگار کیهان، با انتشار نسخه قاچاق یکی از فیلمهای در حال اکران، بار دیگر بحث درباره موضوع انتشار غیرقانونی فیلمهای سینمایی داغ شد. حتی یکی از کانالهای خبری حامی دولت، روز گذشته از نقش یکی از آقازادههای دولتی در انتشار نسخه قاچاق این فیلم خبر داد. کانال سینما در این باره نوشت: «ماجراى تماشاى فيلمهاى روى پرده و بعضا توقيفى و اكران نشده در خانه برخى مسئولان و البته آقازادهها طى هفتههاى گذشته خبرساز شده بود، اتفاقى كه براى فيلم «گشت٢» افتاده چه نقطه اشتراكى ميتواند با اين ماجرا داشته باشد؟ شايد طى روزهاى آينده مشخص شود.»
سعید سهیلی، کارگردان فیلم «گشت 2» هم در واکنش به انفعال خانه سینما در مواجهه با انتشار نسخه قاچاق فیلمش گفت: کارت عضویت در خانه سینما را آتش میزنم.
مسئله قاچاق فیلم در نشست اخیر «سینماروایت» هم مطرح شد. در این نشست که به نقد و بررسی فیلمهای کوتاه تولید شده توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اختصاص داشت، محمدتقی فهیم، منتقد سینما، به طور تلویحی به بیانیه خانه سینما در مورد صحبتهای وزیر ارشاد اشاره کرد و افزود: خانه سینما چرا درباره ورود فیلمهای روی اکران به بازارهای قاچاق بیانیهای صادر نمیکند؟!