یک کارگردان تئاتر:
هیچ نشانهای از امید در معاونت هنری وزارت ارشاد دیده نمیشود (اخبار ادبی و هنری)
یک کارگردان تئاتر گفت: نوع نگاه معاونت هنری وزارت ارشاد به تئاتر ناامیدکننده است.
وی افزود: از زمان تغییر معاون هنری هر ماه حداقل با یک انتصاب عجیب و غیرکارشناسانه روبرو بودهایم که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر تئاتر ما تاثیر خواهد گذاشت. نه کسی درباره این انتصابها سؤال میکند و نه کسی خود را ملزم به پاسخگویی میداند. مطمئنم یک درصد از دغدغههایی که وزیر درباره سینما دارد درباره تئاتر ندارد و این از نوع عملکرد ناامیدکننده معاونت هنری مشخص است.
آرش عباسی ادامه داد: جامعه تئاتری با دنیایی از امید، فصل تازه را آغاز کرده بود اما متاسفانه هیچ نشانهای از روزهای خوش نمیبیند، در عوض با روی کار آمدن آدمهای بیربط به تئاتر مدام با نوعی از بدرفتاری و بیتوجهی توهینآمیز روبرو میشود.
وی تصریح کرد: اینها همه نشاندهنده این است که مسئولین شناختی از گذشته تئاتر ایران ندارند و طبیعی است که سرنوشت آن هم برایشان مهم نباشد. هر مدیر جدیدی که میآید نمیتواند وجود چنین رویدادهایی را به کل منکر شود یا تا لحظه آخر نادیده بگیرد. شک ندارم اگر وزارت کشاورزی قرار بود برای تئاتر ایران برنامهریزی کند از این بهتر عمل میکرد چون مدیریت به هر حال قاعده و قانون مشخصی دارد.
آرش عباسی ادامه داد: جامعه تئاتری با دنیایی از امید، فصل تازه را آغاز کرده بود اما متاسفانه هیچ نشانهای از روزهای خوش نمیبیند، در عوض با روی کار آمدن آدمهای بیربط به تئاتر مدام با نوعی از بدرفتاری و بیتوجهی توهینآمیز روبرو میشود.
وی تصریح کرد: اینها همه نشاندهنده این است که مسئولین شناختی از گذشته تئاتر ایران ندارند و طبیعی است که سرنوشت آن هم برایشان مهم نباشد. هر مدیر جدیدی که میآید نمیتواند وجود چنین رویدادهایی را به کل منکر شود یا تا لحظه آخر نادیده بگیرد. شک ندارم اگر وزارت کشاورزی قرار بود برای تئاتر ایران برنامهریزی کند از این بهتر عمل میکرد چون مدیریت به هر حال قاعده و قانون مشخصی دارد.