عضو هیئت رئیسه شورای شهر:
دولت با طرح فروش فوری خودرو تهران را پارکینگ کرده است
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: پرداخت نکردن سهم دولت به شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل عمومی و افزایش بیرویه خودرو از جمله علل تشدیدکننده ترافیک پایتخت است.
به گزارش تسنیم، محسن پیرهادی با اشاره به معضل ترافیک و مشکلات حاصل از آن در پایتخت اظهار کرد: جمعیت بالای شهر، افزایش بیرویه خودرو و کمبود در سامانههای اصلی حمل و نقل عمومی از جمله علل تأثیرگذار در ترافیک تهران است.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر با بیان این که در این رابطه دولت در دو حوزه کوتاهی داشته، اضافه کرد: طبق قانون 50 درصد هزینه حمل و نقل عمومی تهران باید از سوی دولت تأمین شود، این در حالی است که دولت فعلی حتی یک ریال از این سهم قانونی را نپرداخته است و مجموع بدهی انباشته شده دولتها به شهرداری تهران نزدیک به 16 هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی به 19 هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد، بودجه مترو به سختی تأمین میشود و از سویی احداث هر کیلومتر خط مترو، 240 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که در طول این سالها شهرداری تهران به تنهایی اقدام به این کار کرده و دولت هیچ کمکی نکرده است.
عضو پارلمان شهری با انتقاد از شیوه مدیریت دولت گفت: دولت از آنجا که نتوانسته با اعمال مدیریت صحیح، شرکتهای خودروسازی را به سوددهی برساند، با اقدامات فوریتدار و وامهای مختلف و طرحهای تحویل فوری خودرو، تعداد وسائل نقلیه سطح شهر را به صورت بیرویه افزایش میدهد و تنها به فکر خالی کردن انبار خودروسازهاست، به طوری که این موضوع در سال گذشته، اعتراض شهردار تهران را به همراه داشت و این موضوع خیابانهای تهران را به پارکینگ تبدیل کرده است.
پیرهادی در پایان به تهران سما گفت: تهران با داشتن نزدیک به 9 میلیون جمعیت، یک ابرشهر محسوب میشود. حل معضل ترافیک تنها در حوزه شهرداری تهران نیست، بلکه باید بار اصلی آن به دوش دولت و انجام تعهدات آن باشد که اگر این تعهدات از سوی دولت اجرایی نشود، دیگر راه چارهای برای ترافیک تهران وجود نخواهد داشت.