کد خبر: ۱۰۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹

ناو گروه بيست و هشتم نيروي دريايي ارتش در سريلانکا پهلو گرفت

امير دريادار دوم جره از پهلوگيري ناو گروه بيست و هشتم نيروي دريايي ارتش کشورمان در بندر کلمبو کشور سريلانکا خبر داد.
امير دريادار دوم جره از پهلوگيري ناو گروه بيست و هشتم نيروي دريايي ارتش کشورمان در بندر کلمبو کشور سريلانکا خبر داد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، امير درياداردوم سياوش جره معاون عمليات نيروي دريايي ارتش گفت: ناوگروه بيست و هشتم اين نيرو متشکل از ناوشکن جمهوري اسلامي ايران البرز، ناو پشتيباني رزمي بندرعباس، زيردريايي يونس و يک فروند بالگرد 212 در ادامه اجراي ماموريت خود در خاور دور بعد از بندر بمبئي در بندر کلمبو کشور سريلانکا پهلو گرفت.
وي با بيان اينکه شرق اقيانوس هند براي ما حائز اهميت است، افزود: بندر کلمبو يکي از بنادر مهم در مسير ترانزيت دريايي به سمت خاور دور و کشورهاي شرق آسيا بوده و کشور سريلانکا يکي از کشورهاي عضو حوزه اقيانوس هند محسوب مي‌شود.
دريادار دوم جره در ادامه با تأکيد بر ارتقاء چشمگير سطح توانمندي‌هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: نيروي دريايي با اعزام زيردريايي‌هاي خود به اقصي نقاط آبهاي آزاد و تسلط بر فناوريهاي پيچيده اين يگان‌هاي شناور توانسته است صلابت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به رخ جهانيان بکشد کما اينکه امروز حضور زيردريايي يونس در آبهاي شرق اقيانوس هند نماد اقتدار دريايي ارتش ايران است.
معاون عمليات نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: ناوگروه بيست و هشتم با پيمودن بيش از 2200 مايل دريايي، تاکنون توانسته است ضمن اسکورت 12 فروند کشتي تجاري، 64 فروند يگان نظامي شناور و پروازي فرامنطقه‌اي را شناسايي و رهگيري کند.
گفتني است پيش از اين، ناوگروه بيست و هشتم نيروي دريايي ارتش در طول مسير، ضمن اعلام آمادگي براي پاسخ به درخواست کمک يک فروند کشتي تجاري پاکستاني، يک کشتي ليبريايي را که عازم بندر فوجيره امارات بود را از چنگ دزدان دريايي نجات داده بود.