رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت:
افزایش 2 درصدی کارمزد عرضه بنزین
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور گفت: وزارت نفت پیش از رسیدن به پایان فروردین، در تاریخ هفدهم ماه جاری اعلام کرد که کارمزدهای سال 95 نسبت به قبل 2 درصد افزایش یافته که این 2 درصد در سال جاری پرداخت خواهد شد.
«بیژن حاجمحمدرضا» رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با وجود گذشت چندین ماه از اعلام اعتراض جایگاهداران عرضه سوخت به اجرای طرح برندینگ، هنوز اجرای این طرح در دستور کار وزارت نفت است و اشکالاتی که جایگاهداران در اجرای این طرح مطرح کردهاند برطرف نشده است.
حاج محمدرضا با بیان اینکه «دغدغهها و انتقادهای جایگاهداران به اجرای طرح برندینگ به قوت خود باقی است»، گفت: طرح برندینگ دلالی در سیستم عرضه سوخت کشور است و این دلالی فقط به نفع دلالان تمام میشود و برای فعالان واقعی در عرضه سوخت، دستاوردی نخواهد داشت.
وی افزود: در ماههای پایانی سال گذشته ما اعلام کرده بودیم که اگر به سه خواسته ما توجه نشود، از پایان فروردین ماه 30 درصد از ظرفیت عرضه سوخت کشور را از مدار بهرهبرداری خارج میکنیم که این سه خواسته یکی مربوط به تعیین تکلیف کارمزدهای سال 95، یکی مربوط به توقف اجرای طرح برندینگ و دیگری مربوط به اجرای طرح تبدیل نظام کارمزدها به حقالعمل کاری بود.
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور تصریح کرد: وزارت نفت پیش از رسیدن به پایان فروردین، در تاریخ هفدهم ماه جاری اعلام کرد که کارمزدهای سال 95 نسبت به قبل 2 درصد افزایش یافته که این 2 درصد در سال جاری پرداخت خواهد شد.وی ادامه داد: اگرچه همین مقدار افزایش کارمزد با توجه به اینکه ابتدای سال 95 تورم 17 تا 20 درصد بود، مورد اعتراض جایگاهداران سراسر کشور واقع شد، اما دولت با تعیین تکلیف کارمزد سال 95 که یکی از خواستههای سهگانه جایگاهداران بود، توپ را در زمین ما انداخت و اعلام کرد که 2 خواسته دیگر هم در دست بررسی و رسیدگی قرار دارد.
حاج محمدرضا با بیان اینکه «اولتیماتوم کاهش ظرفیت عرضه سوخت کشور را در پایان فروردین اجرایی نمیکنیم»، گفت: فعلا طرح کاهش 30 درصدی ظرفیت عرضه بنزین در پایان فروردین، کاهش 60 درصدی ظرفیت عرضه این فرآورده نفتی در پایان اردیبهشت و توقف عرضه در پایان خرداد را از دستور کار خارج کردهایم تا ببینیم این وعده دولتیها که گفتهاند به دو خواسته دیگر ما هم توجه میکنند و در حال رسیدگی است به چه نتیجهای میانجامد؛ پس اولتیماتوم کاهش عرضه بنزین فعلا اجرایی نمیشود.
وی افزود: به ما میگویند پیوستن به طرح برندینگ اجباری نیست اما در مناطق مختلف کشور به جایگاهها به عناوین مختلف برای پیوستن به این طرح فشار میآورند و حتی به کسانی که مجوز احداث جایگاههای جدید را میگیرند عنوان میشود که برای شروع به کار حتما باید زیر نظر یک برند قرار بگیرید.