یک کارشناس رسانه در واکنش به رفتار وزیر راه گفت:
عصبانیت راهی برای فرار از پاسخگویی نیست(اخبار ادبی و هنری)
یک کارشناس رسانه معتقد است: همان طور که سواد رسانهای وارد نظام آموزشی شده است، باید به مسئولان دولتی نیز نحوه پاسخگویی و برخورد با خبرنگاران آموزش داده شود.
ایزد مهرآفرین، کارشناس رسانه درباره برخورد خشونت آمیز و غیراخلاقی وزیر راه با یک خبرنگار، به کیهان گفت: در زبان عربی «مسئول» به معنای کسی است که از وی سؤال پرسیده میشود. یعنی شخصی که در قبال وظیفه و اختیاراتی که به وی سپرده شده است و کاری که باید انجام دهد، باید پاسخگو باشد. مسئول در لفظ عامیانه مردم به همه افرادی که در سمتهای دولتی قرار گرفتهاند نیز گفته میشود، چه آن شخص مدیر یک مدرسه کپری در دورترین نقطه کشور باشد چه اینکه مسئولیت یک وزراتخانه استراتژیک را در کابینه در اختیار داشته داشته و حیات و ممات میلیونها ایرانی در گرو تصمیمگیریها و مدیریت صحیح وی باشد. این حق مردم است بدانند وزیری که باید خدمتگزار آنها باشد چگونه کار میکند و چطور قرار است مشکلات حیطه کاری اش را رفع و رجوع کند. وی افزود: قطعا وزیر در قبال جایگاه شغلی که در اختیارش قرار گرفته، اختیارات، امکانات و امتیازات خاصی نیز دارد و از حقوق مالی و معنوی مکفی در قبال خدمتی که قرار است به مردم انجام دهد برخودار میشود. حال چرا در عوض امتیازات قانونی، برخی از مسئولان چه وزیر و چه مدیر حاضر نیستند پاسخگوی مردم باشند؟ این سؤالی است که پاسخ آن در شکلگیری غلط روابط اداری نهفته است.
این کارشناس تصریح کرد: همان طور که سواد رسانهای توانست وارد نظام آموزشی شود و به عنوان یک درس در مدارس تدریس شود، باید نحوه تعامل با مردم و رسانهها نیز در آموزشهای حین خدمت به مسئولان و کارمندان ادارات دولتی آموزش داده شود تا حداقل در سالهای آینده کمتر شاهد آن باشیم که یک وزیر برای فرار از پاسخگویی به خبرنگاران حالت تهاجمی به خود بگیرد و یا یک نماینده مجلس خبرنگاری را صرفا به خاطر انجام وظیفه حرفهای اش زیر مشت و لگد بگیرد و کسی هم او را مواخذه نکند.