kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
معرفی 19 بازیکن توسط کارلوس کی روش

رئیس ‌فدراسیون: مربیان ایرانی باید در تیم ملی حضور داشته باشند

رئیس ‌فدراسیون فوتبال پس از اعلام اسامی ملی‌پوشان، گفت: مربیان ایرانی باید در کادر فنی حضور داشته باشند.

سرویس ورزشی-

کارلوس کی‌روش روز گذشته ۱۹ بازیکن را به تیم ملی دعوت کرد. اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال قرار است از ۲۶ تا ۲۸ اسفند در تهران برگزار شود، برهمین اساس اسامی بازیکنان دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:
محمدرضا اخباری، علیرضا بیرانوند، محمد رشید مظاهری، رامین رضاییان، وریا غفوری، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری، مسعود ابراهیم زاده، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، عزت‌اله پورقاز، مهدی ترابی، مرتضی تبریزی، ساسان انصاری، احسان پهلوان، مهدی طارمی و وحید امیری
بازیکنان دعوت شده باید روز پنج‌شنبه ۲۶ اسفندماه ساعت ۱۸ در هتل آزادی خود را به کادر فنی معرفی کنند. لیست نهایی جهت دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان با قطر و چین بعد‌از برگزاری این اردو در تاریخ ۲۹ اسفند اعلام می‌شود.
نکات مبهم لیست تیم ملی
از نکات مهم این لیست خط خوردن کمال کامیابی نیا و سروش رفیعی از لیست تیم ملی است. به هر حال با بازیهای خوب این دو بازیکن در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا انتظار می‌رفت که آنها در اردوی تیم ملی باشند اما نظر سرمربی چیز دیگری بود.
همچنین از میان بازیکنان استقلال بازیکنانی چون فرشید اسماعیلی، امید نورافکن و کاوه رضایی نیز می‌توانستند در میان دعوت شدگان به تیم ملی باشند اما این گونه نشد. در خصوص لیست تیم ملی باید به این نکته نیز اشاره داشت که لژیونرهای فوتبال ایران 29 اسفندماه به اردو دعوت می‌شوند.
تاج: اسامی تیم ملی بسیار خوب است
پس از اعلام اسامی ملی پوشان مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسامی بسیار خوبی به تیم ملی دعوت شده‌اند. از کی‌روش تشکر می‌کنم که همه بازی‌ها را دید و حتی در قطر هم حضور داشت تا بازی پرسپولیس با الریان را ببیند. این کار برای ما سه سر سود بود چون هم تعدادی از اعضای تیم ملی قطر آنجا بودند، هم پرسپولیسی‌ها را دید و هم با فضای ورزشگاه بیشتر آشنا شد.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور دستیاران ایران در کادرفنی تیم ملی تصریح کرد: این عرف نیست که فدراسیون، مربیانی را به کادر فنی معرفی کند اما این بدان معنا نیست که مربیان ایرانی در کادرفنی حضور نداشته باشند. من دو یا سه روز دیگر با کی‌روش درباره این موضوع صحبت خواهم کرد.
او در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر غیبت کی روش در ایران باعصبانیت پاسخ داد: شما بگویید کی باشد تا من زمان آن را به کی روش اطلاع بدهم. کی‌روش در حال تماشای بازی‌های لیگ برتری است و این به این معنا نیست که مسابقه‌های تیم‌های ایرانی و عملکرد آن‌ها را زیر نظر نداشته باشد.
سکاندار فوتبال ملی کی روش است
بعد از تاج نوبت ساکت رئیس‌سازمان تیم‌های ملی فوتبال رسید تا در خصوص تیم ملی بگوید سکاندار اصلی و اول فوتبال ما در حوزه تیم‌های ملی کی‌روش است که با قدرتمندی تلاش می‌کند تیم ملی هماهنگی را آماده کند. ساکت در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان داشت: لیست امروز اعلام شد و ما از امروز شاهد خواهیم بود همه مردم، رسانه‌ها، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها یار دوازدهم تیم ملی خواهند بود. انتظار داریم در این مسابقات بزرگ پیش‌ِرو یک‌پارچه تیم ملی را مورد حمایت قرار دهند. شاهد بودیم کی‌روش با تلاش بسیار زیاد همه بخش‌های لیگ و تیم‌های کشور را زیر نظر داشت تا بهترین‌ها را انتخاب کند.
وی در خصوص حضور پرسپولیسی‌ها در لیست تیم ملی خاطرنشان کرد: همان‌طور که کی‌روش از قبل اعلام کرده بود بهترین‌ها را انتخاب خواهد کرد و ما شاهد بودیم بر اساس اندیشه‌های ایشان لیست قدرتمندی انتخاب کردند و ما انتظار حمایت همه‌جانبه از برنامه‌های ایشان و تیم ملی داریم.
رئیس‌سازمان تیم‌های ملی در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور کی‌روش در قطر انتظار دیدار او و برانکو وجود داشت اما این اتفاق نیفتاد، گفت: اینها بحث‌های جانبی است و امروز همه برای موفقیت فوتبال ملی فکر می‌کنند. سکاندار اصلی و اول فوتبال ما در حوزه تیم‌های ملی کی‌روش است که با قدرتمندی تلاش می‌کند تیم ملی هماهنگی را آماده کند.