kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال


مشخص شدن حریفان ایران در جام جهانی جوانان
تیم فوتبال جوانان ایران در گروه سوم جام جهانی جوانان با زامبیا، پرتغال و کاستاریکا هم گروه شد.قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال ۲۰۱۷ کره جنوبی، دیروز برگزار شد و بر این اساس تیم فوتبال ایران در گروه سوم جام جهانی جوانان با زامبیا، پرتغال و کاستاریکا هم گروه شد.جام جهانی زیر ۲۰ سال فوتبال با حضور ۲۴ تیم در شش گروه برگزار می‌شود. تیم ملی ایران براساس ارزشیابی فدراسیون جهانی فوتبال، به همراه تیم‌های ملی اکوادور، آفریقای جنوبی، ویتنام، گینه و وانوآتو در سبد چهارم قرار گرفته بود. مکانیزم قرعه کشی این رقابت‌ها به این صورت بود که تیم‌ها به ترتیب از سبدهای یک تا چهار برداشته شد و در گروه‌های A تا F قرار گرفت. جام جهانی زیر ۲۰ سال فوتبال، اردیبهشت ماه سال آینده در کره‌جنوبی برگزار می‌شود.بر این اساس، گروه‌بندی رقابت‌های جام جهانی جوانان به این صورت قرار گرفت:*گروه A: کره‌جنوبی، گینه، آرژانتین و انگلیس*گروه B: ونزوئلا، آلمان، وانوآتو و مکزیک*گروه C: زامبیا، پرتغال، ایران وکاستاریکا*گروه D: آفریقای جنوبی، ژاپن، ایتالیا، اروگوئه*گروه E: فرانسه، هندوراس، ویتنام و نیوزیلند*گروه F: اکوادور، آمریکا،عربستان و سنگال.
ورود کمیته اخلاق به پرونده اوکراینی‌های پرسپولیس
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به پرونده بازیکنان اوکراینی دیپورت شده پرسپولیس ورود پیدا کرد.باشگاه پرسپولیس در نقل‌وانتقالات ابتدای فصل دو بازیکن اوکراینی بی‌کیفیت با ضعیف‌ترین کارنامه، اما با دستمزد بالا جذب کرد که این مسئله تعجب خیلی‌ها را در پی داشت. این بازیکنان در طول فصل از نظر فنی جزو ضعیف‌ترین نفرات این تیم بودند تا حدی که برانکو خواهان کنار گذاشتن آنها از تیمش شد. اینکه الکساندر پریمیوف و پلی یانسکی چطور با آن شرایط به پرسپولیس پیوستند و چرا در میانه فصل از این تیم جدا شدند، موردی است که کمیته اخلاق پیگیر آن شده است.جذب بازیکنان اوکراینی پرسپولیس و نحوه جدایی آنها آن‌قدر مشکوک بود که ورود کمیته اخلاق به موضوع چگونگی استخدام آنها، مورد عجیبی به نظر نمی‌آید. در حال حاضر پرونده بازیکنان اوکراینی در کمیته اخلاق است و رئیس این کمیته به اعضای آن مأموریت داده تا بطور جدی پیگیر این قضیه باشند.
افتخاری: تکلیف سند ساختمان باشگاه استقلال نامشخص است
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: فدراسیون می‌گوید ما سند ساختمان باشگاه را تحویل باشگاه دادیم و در باشگاه نیز سندی موجود نیست.رضا افتخاری در خصوص نامشخص بودن مالکیت ساختمان‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که در مجمع مطرح شد، گفت: این موضوع به گذشته این دو باشگاه بر می‌گردد و آن زمانی که مدیران دو باشگاه با فدراسیون در خصوص ساختمان‌ها توافق کردند نیامدند این مشکل را حل و فصل کنند.وی افزود: یکی از مسائلی که در مورد باشگاه استقلال مطرح است نامشخص بودن سند مالکیت ساختمان این باشگاه است. فدراسیون می‌گوید ما سند ساختمان باشگاه را تحویل باشگاه دادیم و در باشگاه نیز سندی موجود نیست. عده‌ای می‌گویند سند دست مدیران سابق باشگاه است. باید تکلیف سند این باشگاه مشخص شود و بعد نشست تکلیف آن را مشخص کرد. این مسئله یکی از مواردی است که باید حل و فصل شود.افتخاری در خصوص عدم توجه اعضا به صورت مالی فدراسیون در زمان قرائت و اینکه تا زمان اعتراض یکی از اعضا به منفی بودن تراز مالی این فدراسیون هیچ کسی اعتراضی به این مسئله نکرد، گفت: کسی اعتراضی به تراز منفی نکرد. گفتند این بودجه 3 میلیارد کسری دارد و داورزنی قول داد این 3 میلیارد را از محل وزارت ورزش و جوانان تامین کنند تا تراز مالی بخواند.وی ادامه داد: داورزنی به عنوان نماینده وزیر ورزش این قول را داد تا این کسری را جبران کند. وجود تراز منفی در فدراسیون فوتبال طبیعی است و فقط مخصوص به فدراسیون نیست و در باشگاه‌ها نیز همین گونه است. به نظر من باید همین بودجه را اجرایی کنند و وزارت ورزش و جوانان کمک کند تا کسری آن تامین شود.
دیدار عسگری و تاج برای حل مشکل حق پخش مسابقات فوتبال
رئیس سازمان صداوسیما و رئیس فدراسیون در جلسه‌ای بحث حق پخش را بررسی خواهند کرد. در ادامه مذاکرات فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما درباره پرداخت حق پخش مسابقه‌های فوتبال، امروز(پنجشنبه) جلسه‌ای با حضور علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و جمعی از مدیران دو سازمان برگزار می‌شود.
انتخاب نایب رئیس دوم و نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال
مجمع فدراسیون فوتبال دو نایب رئیس این فدراسیون که از سوی مهدی تاج معرفی شده بودند را تایید کرد.براین اساس حیدر بهاروند نائب رئیس دوم و لیلا صوفی زاده به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال انتخاب شدند. این دو پیش از این به عنوان سرپرست فعالیت می‌کردند. درمجمع فدراسیون فوتبال دیروز ابتدا حیدر بهاروند که در حال حاضر عضو هیئت رئیسه این فدراسیون هم است،  به عنوان گزینه پیشنهادی فدراسیون فوتبال برای سمت نایب رئیس دوم فدراسیون و رئیس سازمان لیگ معرفی شد و اعضای مجمع نیز با 56 رای از ٥٩ رای بهاروند را برای این سمت منصوب کردند.هر کدام از نامزدها برای کسب رای موافق مجمع، باید  ٢٩ رای از ٥٩ رای اعضای مجمع را کسب می‌کردند که ٥٠+١ درصد آرای مجمع محسوب می‌شود.در انتخابات اردیبهشت ماه فدراسیون فوتبال، محمود اسلامیان برای این سمت نامزد شده بود که اعضای مجمع به او رای اعتماد ندادند.پس از این رای گیری سرپرست سمت نایب رییسی فدراسیون فوتبال با ٥٤ رای از سوی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال انتخاب شد.پیش از او در انتخاباتی که در اوایل اردیبهشت ماه انجام شده بود، الهه عرب عامری برای این سمت منصوب شد اما با استعفای عرب عامری، صوفی زاده به عنوان سرپرست انتخاب شد.
رای بازی نساجی - خونه به خونه قابل تجدیدنظر است
رئیس کمیته انضباطی درباره رای دیدار دو تیم نساجی مازندران و خونه به خونه بابل صحبت کرد. اسماعیل حسن زاده درباره رای کمیته انضباطی برای داربی مازندران گفت‌: با توجه به اینکه برخی از تیم‌ها در زمان برگزاری مسابقات تماشاگرانشان متفاوت‌تر از دیگر تیم‌ها بوده، ما مجبور شدیم در هفته‌های گذشته برخی از مسابقات خانگی را بدون حضور تماشاگر برگزار کنیم. دو تیم نساجی مازندران و خونه به خونه بابل از جمله تیم‌هایی هستند که هواداران شان در مسابقات قبلی تنش ایجاد کرده بودند.وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه دلیل هجوم تماشاگران تیم نساجی مازندران به داخل زمین چه بوده و یا اساسا چگونه این اتفاق رخ داده در گزارش دقیقا اعلام نشده لذا ما این رای را صادر کردیم و نکته مهم این است که این رای قابل اعتراض است. قطعا هر دو تیم مخصوصا تیم نساجی مازندران این حق را دارند که به رای ما اعتراض کنند و دلایل و مدارکشان را ارائه کنند. البته بعد از صدور این رای، فیلم‌ها و مدارکی به دست ما رسیده که می‌تواند در مسیر تجدید نظرخواهی موثر باشد مخصوصا فیلم‌هایی که نشان می‌دهد، چرا تماشاگران داخل زمین آمده‌اند که اگر مسئولان تیم نساجی مازندران به موقع اقدام به تجدید نظر خواهی کنند، مطمئنا این مدارک هم قابلیت تجدید نظرخواهی دارد و چون این رای قابل اعتراض است و هنوز قطعیت نیافته، مطمئناً همه مدارک جدید نیز بررسی خواهد شد.
سه شنبه شب گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، رای خود را در رابطه با درگیری‌ها و اتفاق‌های داربی مازندران صادر کرد که در این حکم رای به شکست سه بر صفر نساجی در این دیدار داد. همچنین به دلیل هجوم تماشاگران این تیم به زمین بازی، نساجی چهار جلسه از حضور هوادارانش در بازی‌های خانگی محروم شد.
پنجعلی: پرسپولیس در دفاع مشکل دارد
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید این تیم در پست دفاع وسط کمبود بازیکن دارد و همین مسئله به تیم لطمه زده است.محمد پنجعلی درباره شکست تیم فوتبال پرسپولیس برابر الریان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد ولی به تدریج افت کرد. من قبلا هم گفته بودم پرسپولیس در دفاع مشکل دارد. بازی در لیگ قهرمانان آسیا با بازی در لیگ برتر فرق دارد و تیم‌ها در آسیا حرفه‌ای‌تر هستند. پرسپولیس در پست دفاع وسط بازیکن کم دارد و به جز سیدجلال حسینی که مدافع وسط تخصصی است، سایر بازیکنان از پست‌های دیگر آمده اند.وی افزود: پرسپولیس این مشکل را داشته است. بنده حتی با آقای طاهری سرپرست باشگاه در این خصوص صحبت کرده بودم که ممکن است با این وضعیت به مشکل بخورید. به نظرم اگر یک دفاع تخصصی کنار سیدجلال باشد، پرسپولیس می‌تواند در سایر مسابقاتش موفق شود.
جپارف: پایان فصل به استقلال برمی‌گردم
بازیکن ازبکستانی تیم سپاهان عنوان کرد در پایان فصل به استقلال باز خواهد گشت. او همچنین ابراز امیدواری کرد تیم ملی ازبکستان بتواند برای اولین بار به جام جهانی راه یابد.سرور جپارف بازیکن تیم سپاهان که قرار بود در ابتدا به استقلال برود، درباره حضور در سپاهان و امضای قرارداد با استقلال گفت:‌ شرایط برای خودم هم خیلی عجیب بود. من با استقلال قرارداد بستم ولی فیفا این باشگاه را از حضور در نقل و انتقالات محروم کرد و به همین خاطر نتوانستم برای تیم به میدان بروم و تصمیم گرفتم به تیم دیگری در لیگ ایران بازی کنم. برای من خیلی مهم بود تا به دوران حضور در تیم خارجی ادامه دهم. من می‌خواهم در پایان فصل بعد از اتمام قرارداد با سپاهان به استقلال برگردم.بازیکن تیم ملی ازبکستان درباره بازیهای حساس این تیم در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت:‌ بازیهای خیلی حساسی در ادامه رقابت‌ها داریم. ابتدا فقط به بازی با سوریه فکر می‌کنیم. باید در زمین حریف بازی کنیم؛ جایی که تیم‌های کره جنوبی و ایران در زمین نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند ولی ما امیدوار هستیم تا بتوانیم نتیجه خوبی برابر سوریه کسب کنیم و بتوانیم به جام جهانی برسیم. بازی در زمین سوریه خیلی سخت است ولی مطمئن هستم مربی ما بهترین تاکتیک را برای ما انتخاب خواهد کرد. می‌خواهیم بالاخره امسال طلسم شکنی کنیم و بتوانیم جواز حضور در جام جهانی را برای اولین بار به دست بیاوریم. برای رسیدن به این هدف می‌دانیم که باید همه دیدارهای خودمان را با برد به پایان برسانیم.