kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار:

ستاد تنظیم بازار پرتقال وارداتی را کیلویی 400 تومان گران کرد


مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم پرتقال والنسیای مصری
 400 تومان افزایش یافت و به قیمت 3900 تومان رسید.
عبدالحسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره تصمیمات ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار روز چهارشنبه (دیروز) تصمیم گرفت که هر کیلوگرم پرتقال وارداتی در طرح تنظیم بازار شب عید را 400 تومان گران‌تر در اختیار ما قرار بدهد که این امر موجب شد قیمت این محصول به کیلویی 3900 تومان برسد.
وی ادامه داد: عرضه محصولات کشاورزی تنظیم بازاری برای شب عید برعهده سازمان میادین میوه و تره‌بار است اما این محصولات از لحاظ کمی و کیفی توسط دولت و با تصمیم ستاد تنظیم بازار، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی تأمین می‌شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار تصریح کرد: دلیل این گرانی به ما اعلام نشده و در این خصوص ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفته و ما مجری آن هستیم.
رحیمی ادامه داد: به دلیل شرایط نامناسب محل محصولات ذخیره‌سازی شده، برخی از سیب و پرتقال‌های تنظیم بازاری کیفیت خود را از دست داده و به همین دلیل بخشی از محموله‌های میوه تنظیم بازاری را برگشت دادیم.
وی در خصوص نارضایتی مردم درباره کیفیت پرتقال‌های شمال کشور اظهار داشت: بخشی از پرتقال‌های شمال کشور با توجه به سرمازدگی ماه‌های گذشته کیفیت مناسبی نداشت، اما اکنون با شرایط مناسب‌تری عرضه می‌شود و مردم از خرید این محصولات رضایت دارند.