kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

ثبت رکورد جدید در تعداد شرکت‌کننده، این بار در کاراته وان هلند

دومین مرحله لیگ جهانی کاراته موسوم به «کاراته وان» در سال 2017 در حالی از روز جمعه (27 اسفند ماه) در روتردام هلند برگزار می‌شود که حاکی از ثبت رکوردی تازه در مسابقات کاراته جهان دارد.


دومین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال 2017 با حضور 1258 کاراته کا از 73 کشور از روز جمعه (27 اسفند ماه) به مدت سه روز در روتردام هلند برگزار می‌شود که این تعداد ورزشکار رکوردی جدید برای کاراته جهان است. پیش از این در لیگ جهانی فرانسه 1217 ورزشکار از 75 کشور به رقابت پرداختند. همچنین سایت فدراسیون جهانی کاراته ضمن اعلام این خبر در گزارشی «سجاد گنج‌زاده» را یکی از ورزشکاران مطرح در این رقابت‌ها عنوان کرده و ضمن تمجید از مدال‌آوری‌های این کاراته‌کا از حضور موفق و پر‌مدال کاراته ایران در مسابقات سطح بالای کاراته جهان یاد کرده است.
فدراسیون جهانی کاراته، امسال 9 مرحله لیگ کاراته وان را در دستور کار خود دارد که در گریدبندی انجام شده رقابت‌هایی که در پاریس فرانسه، روتردام هلند، دبی امارات، رباط مراکش و لایپزیک آلمان در دسته «لیگ برتر» قرار دارد و مسابقاتی که در تولدو اسپانیا، استانبول ترکیه، اوکیناوا ژاپن و سالزبورگ اتریش برگزار خواهد شد در گروه «سری آ» گنجانده شده است.البته این گریدبندی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که امتیازات مسابقات تعیین شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو لحاظ شود که در آن صورت امتیاز کاراته‌کایی که در مسابقات کاراته وان لیگ برتر حایز عناوین اول تا سوم می‌شود، ضریب امتیازی بیشتری نسبت به رقابت‌های سری آ خواهد داشت. کاراته‌کاهای ایرانی در اولین مرحله لیگ جهانی که در پاریس فرانسه انجام شد، طراوت خاکسار و سجاد گنج‌زاده موفق به کسب مدال شدند و ذبیح‌الله پورشیب و سامان حیدری مدال برنز را به دست آوردند.