kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

حوادث کوتاه از کشور


    اختلاس در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
کرمان- خبرگزاری تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده اختلاس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان خبر داد و گفت: بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت پس از تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری ادله کافی مبنی بر ارتکاب جرم توسط 5 متهم، آنان را مستحق محاکمه در دادگاه دانست.
مجید رستمی تصریح کرد: قرار جلب دادرسی برای 5 متهم پرونده اختلاس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از سوی دادستانی صادر شده است.
اختلاس مالی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توسط 5 تن از کارکنان این دانشگاه صورت گرفته و تاکنون مبلغ 445 و 700 هزار تومان آن به بیت‌المال بازگشته است.
نجات سرنشینان لنج
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 15 سرنشین یک فروند لنج صیادی در 40 مایلی آب‌های دریای مکران نزدیکی بندر چابهار توسط تیم مرکز جست‌وجو و نجات دریایی این مجموعه نجات پیدا کردند.
سیدحسن ابراهیمی افزود: این لنج صیادی متعلق به صیادان چابهاری است که برای صید به آب زده بود و به دلیل نقص فنی در 40 مایلی این بندر از کار افتاد.
وی ادامه داد: سرنشینان این لنج با اعلام مشکل خود به مرکز جست‌وجو و نجات توسط شناور ناجی 5 اداره کل بنادر و دریانوردی استان نجات پیدا کردند و همگی به اسکله کنارک منتقل شدند.
تصادف زنجیره‌ای
همدان- ایرنا: جانشین پلیس راه استان همدان گفت: یک دستگاه اتوبوس که از مرز مهران به سمت تربت‌حیدریه در حرکت بود در آزادراه ساوه- همدان دچار سانحه شد.
سرهنگ سعید اسماعیلی اضافه کرد: به علت لغزنده بودن سطح جاده و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، این اتوبوس با قسمت عقب تریلر کشنده برخورد کرده و 2 راننده آن در دم جان باختند.
وی تصریح کرد: این حادثه باعث تصادف 30 دستگاه خودروی دیگر در این آزادراه و بسته‌شدن محور مزبور شد.
صاعقه مرگبار
بوشهر- ایرنا: بخشدار شبانکاره استان بوشهر گفت: یک جوان کشاورز در روستای «عطیبه» دشتستان عصر دوشنبه بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.
مسلم سلیمانی افزود: 3 کشاورز در یک کپر درحال استراحت بودند که صاعقه به کپر آنان اصابت کرد که در اثر آن دو کارگر تبعه افغانستان مصدوم و یک کشاورز اصفهانی جان باخت. وی گفت مصدومان این حادثه به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شدند.
زمین‌خواری با سند جعلی
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز اراضی در یکی از مناطق اهواز، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرتیپ محمدرضا اسحاقی افزود: با بررسی‌های میدانی و مراجعه به محل مشخص شده، شخصی با سندسازی اقدام به تصرف یک هزار متر از اراضی و باغات یکی از مناطق اهواز کرده است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقامات قضائی فرد مذکور احضار و در تحقیقات کارآگاهان پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، گفت:  کارشناسان ارزش ریالی اراضی تصرف شده توسط متهم را 10 میلیارد ریال برآورد کردند.
کشف مواد محترقه
بابل- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بابل گفت: ماموران این شهرستان 5 نفر از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه را شناسایی و دستگیر کردند. سرهنگ سیدمحسن جعفری افزود: ماموران در بازرسی از محل فعالیت آنان 25 هزار عدد انواع مواد محترقه را کشف و ضبط کردند. به گفته وی، افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
انحراف مرگ‌آفرین
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه گیلان گفت: یک دستگاه پراید در محور فومن- سراوان با یک دستگاه کامیون تصادف کرد که در اثر آن دو سرنشین خودروی پراید در دم جان خود را از دست دادند. سرهنگ حسین محمدپور تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت این سانحه را انحراف به چپ خودروی پراید اعلام کردند.
انبارهای مواد محترقه لو رفت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس امنیت عمومی استان فارس با اشاره به اجرای طرح برخورد با فروشندگان مواد محترقه گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از 2 باب انبار 702 هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط کردند. سرهنگ موسی حسینی افزود: افراد دستگیر شده در ارتباط با مواد محترقه با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند.
اعتراف به 10 فقره کلاهبرداری
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی لرستان گفت: در پی مراجعه چند شهروند خرم‌آبادی به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه فردی مبالغ زیادی از آنان کلاهبرداری کرده است، رسیدگی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. سرتیپ محمد قنبری افزود: ماموران با راهنمایی مالباختگان و انجام کارهای اطلاعاتی متهم را در خرم‌آباد شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: متهم در بازجویی صورت گرفته به جرم خود اقرار و اظهار داشت: از اعتماد مالباختگان سوءاستفاده کرده و با معرفی خود به عنوان کارمند و مامور یکی از ادارات دولتی مبنی بر اینکه می‌تواند برای آنان با نازلترین قیمت، خودرو و سکه طلا تهیه کند و با این شیوه از شهروندان مبلغ 36 میلیارد و 485 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم در بازجویی‌های پلیسی به 10 فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.
پلمب آرایشگاه زنانه
کیش- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اظهار داشت: یک باب آرایشگاه زنانه در این جزیره به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط واحد بهداشت محیط پلمب شد. محمدرضا رضانیا تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه 3 واحد صنفی شامل بستنی‌فروشی، سالن غذاخوری و آرایشگاه زنانه به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و توصیه‌ها و اخطارهای بازرسان بهداشت محیط پلمب شده‌اند.
کشف انبار کالای خارجی
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی استان یزد اظهار داشت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر نگهداری کالاهای قاچاق در یکی از انبارهای حومه شهر یزد، ماموران این فرماندهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. سرهنگ حسین رضایی افزود: ماموران با شناسایی انبار مزبور و بازرسی از آن موفق شدند 20 هزار قلم انواع کالای خارجی شامل اسباب‌بازی، لوازم آرایشی و مواد خوراکی کشف و ضبط کنند. وی ارزش برآورد شده کالاهای مکشوفه را 3 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
مصدومیت 5 نفر در انفجار مواد محترقه
شیراز- ایرنا: انفجار مواد محترقه دست ساز در شیراز پنج مصدوم در پی داشت که وضعیت 2 تن از مصدومان به علت شدت سوختگی وخیم گزارش شده است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در این انفجار، طبقه دوم منزل محل نگهداری مواد محترقه نیز تخریب شده است. پیشتر فرماندهی انتظامی استان فارس گفته بود: ماموران انتظامی این استان، 4 میلیون و 277 هزار عدد انواع مواد محترقه در فارس کشف کردند.
سرتیپ احمدعلی گودرزی افزود: در ارتباط با این مواد 55 نفر دستگیر شدند و همچنین بیش از 460 کیلوگرم مواد پیش‌ساز محترقه نیز در این استان کشف شده است.