کد خبر: ۳۱۶۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۰

بحران سربازگیری در آمریکا پنتاگون به «اینفلوئنسر»‌ها متوسل شد

روزنامه انگلیسی نوشت، ارتش آمریکا در مواجهه با افول اقبال نسل جدید به استخدام در ارتش، به اینفلوئنسرهای جوان با تعداد بالای دنبال‌کننده متوسل شده است تا کار تبلیغ برای جذب آنها به ارتش را انجام دهند.
سرخوردگی مردم آمریکا از جنگ‌های بی‌دلیل و طولانی ارتش آمریکا و حضور بی‌حاصل بیست‌ساله در افغانستان که هیچ‌کدام از اهداف از پیش تعیین‌شده را محقق نکرد و حمله و اشغال عراق که جز ضایع کردن ثروت شهروندان آمریکایی نتیجه دیگری در بر نداشت، باعث شده است که مردم این کشور دیگر رغبتی برای حضور در ارتش این کشور نداشته باشند. 
 گزارش‌ها در این زمینه از بحران گسترده جذب نیرو در ارتش آمریکا حکایت دارد. داده‌های آماری نشان می‌دهند در بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ ارتش آمریکا نتوانسته است اهداف سالانه خود در زمینه استخدام نیرو را محقق کند. روزنامه «گاردین» هم در این زمینه با تشریح اینکه ارتش آمریکا چطور بلاگرهای معروف در شبکه‌های اجتماعی موسوم به اینفلوئنسرها را به خدمت می‌گیرد تا با تبلیغات‌شان نسل جوان رویگردان از خدمت نظامی را به استخدام در ارتش ترغیب کنند می‌نویسد: «استیون کلی» اینفلوئنسر فعال در حوزه تناسب ‌اندام ماه گذشته میلادی مجموعه‌ای از عکس‌ها را در رسانه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد که شامل عکس‌هایی بود که از خودش با پوشش یونیفرم نظامی انداخته بود و در برخی عکس‌ها با طناب از دیوار بالا می‌رفت و در برخی دیگر یک سلاح گرم را به دست گرفته بود. کلی که در این رسانه اجتماعی ۱.۳ میلیون دنبال‌کننده دارد خودش در استخدام هیچ‌یک از شاخه‌های ارتش نیست بلکه این تصاویر را به عنوان تبلیغی در شراکت با ارتش آمریکا منتشر کرد. او در کپشن این عکس درباره تجربه‌اش از شرکت کردن در برخی مانورهای تمرینی پایه ارتش نوشت: «این تجربه به من نشان داد که چطور ارتش باعث آمادگی، انعطاف‌پذیری و انضباط می‌شود»
ترغیب نسل زد به استخدام در ارتش
 به نوشته گاردین «کلی» در این پست از دنبال‌کنندگانش خواست تا روی یک لینک منتشر‌شده در بخش بیوگرافی صفحه‌اش کلیک کرده تا از طریق آن بیشتر درباره فرصت‌های موجود در ارتش آمریکا یاد بگیرند. «استیون کلی» 
یکی از چند اینفلوئنسری است که در چارچوب یک ابتکار عمل جدید توسط ارتش آمریکا محتواهای تبلیغاتی منتشر کرده و از این طریق نسل به اصطلاح نسل زِد را که احتمالاً تجربه زندگی نظامی را نداشته، ترغیب به استخدام در ارتش آمریکا می‌کنند. 
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین تعداد زیادی بلاگر که هم‌اکنون در رسانه‌های اجتماعی در زمینه‌های «سبک زندگی»، «مسافرت»، «آشپزی» و «ورزشی» تولید محتوا می‌کنند وارد این همکاری تبلیغاتی با ارتش آمریکا شده‌اند. «مدیسون بونزو» یک سخنگوی بخش استخدام ارتش آمریکا گفت: «این همکاری‌ها باعث افزایش دیده شدن ارتش آمریکا، مطلع‌ساختن مخاطبان بی‌اطلاع و تشریح امکانات خدمت در ارتش آمریکا به شیوه‌های خلاقانه و بی‌همتا می‌شود.»
این رسانه انگلیسی نوشته است: «این کارزار تبلیغ برای استخدام در ارتش آمریکا در ضمن تداوم کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل بر سر جنگ غزه در حالی که محبوبیتش هر‌چه کمتر و کمتر می‌شود رخ داده است. اخیراً یک نظرسنجی انجام‌شده از سوی شرکت گالوپ نشان داد کمتر از یک‌سوم بزرگسالان در آمریکا از عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه حمایت می‌کنند، زیرا شاهد انبوه گزارش‌ها و اخبار که بحران گرسنگی در این باریکه و مرگ مردم غزه در اثر انسداد کمک‌ها توسط اسرائیل را افشا ساخت هستند.»
برخی از کاربران اما پستی که کلی در تعریف از استخدام در ارتش آمریکا منتشر کرد را «پروپاگاندا» خوانده و نسبت به این پست اظهار انزجار کردند. یکی از این کاربران نوشت: «این پست نشان می‌دهد که ثروتمندان به دنبال فرستادن فقرا به انجام کارهایی هستند که خودشان نمی‌خواهند انجام دهند»
به گزارش گاردین، در سال‌های اخیر برخی شاخه‌های ارتش آمریکا در زمینه برآورده ساختن اهدافشان در بخش تأمین سرباز به مشکل برخورده‌اند. «کاترین کازمینسکی» مدیر مطالعات در مرکز امنیت آمریکای جدید که در حوزه نگهداری و جذب نیروها در ارتش تحقیقات انجام می‌دهد، گفت: «دسترسی پیدا کردن به این نسل از جوانان که در یک دوران گذار به سر می‌برند، چالش‌برانگیز شده است.»