مجلس اصولگرا در دولت اصلاحطلب بیشترین کمک را به حمل ریلی کرد
به گزارش خبرگزاری مهر، سعید رسولی در مراسم تکریم خود و معارفه مدیرعامل جدید شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از اسلامی و قاسمی وزرای سابق و جدید راه و شهرسازی، افزود: بهرهوری اولویت اول ما بود. همچنین در بخش جذب نیرو و اسکان مشکلات مزمن داشتیم. هرگاه سانحهای بروز میکرد، دستگاههای نظارتی یکی از موارد را نارضایتی کارکنان و دریافتی آنها عنوان میکردند که تلاش کردیم این مسئله حل و حقوقها متناسب شود.
وی افزود: سال گذشته ۴۱۷۰ نفر از کارکنان ما هم مشمول بیمه تکمیلی شدند و هم دریافتیهایشان افزایش یافت. علاوه بر این، پیشنهاد افزایش تعداد نیروهای نگهداری خط و حذف شرکت تراورس از شرکتهای واگذاری را ارائه دادیم اما مخالفت شد درحالیکه برخی مشاغل ما حاکمیتی است ولی آنها را واگذار کردند که مشکلاتی ایجاد شد.
مدیرعامل سابق راهآهن ادامه داد: در دو سال گذشته ۲۱۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در داخل، تولید و در سال ۹۹ رکورد حمل ریلی بار زده شد. با اینکه کاهش شدید درآمدهای ریلی را داشتیم اما در سال گذشته توانستیم علیرغم شیوع کرونا، حمل و نقل ریلی مسافری را پیش ببریم و بدون آنکه مشکلی پیش بیاید، از سوی مجامع داخلی و بینالمللی مورد تشویق قرار گرفتیم. رسولی در مورد ترانزیت گفت: عضو شورای CIS هستیم درحالیکه ۶۰ درصد واگنهای ما روسی و اوکراینی است. همچنین سرتیفیکیت نداشتیم که حل شد و ناوگان ما در حال انتقال به آسیای میانه است. همچنین یک ماه و نیم قبل اولین قطار کریدور شمال جنوب از اروپا به بندر شهید رجایی منتقل شد.
مدیرعامل سابق راهآهن با بیان اینکه در دولت اصلاحطلب، مجلس اصولگرا بیشترین کمک را به حمل ریلی کرد، یادآور شد: طبق قانون برنامه ششم باید یک درصد از درآمد نفت به حمل و نقل ریلی داده میشد. بعد میگویند باید ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر به ریل برود. ولی وقتی بند قبل از آن اجرایی نشده، چگونه میتوانیم بند بعدی را اجرایی کنیم؟
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید میعاد صالحی در آیین معارفه خود بهعنوان مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران از حل مشکلات استخدامی و حقوق و دستمزد کارکنان راه آهن خبر داد و گفت: اگر بهدنبال تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در رابطه با سهم 20 درصد سهم ریلی مسافری و 30 درصد حمل بار هستیم باید الزامات آن هم فراهم شود و باید موانع موجود رفع شود و تلاش خواهیم کرد با همت مضاعف دست در دست هم دهیم تا کریدورهای ریلی فعال شود.