kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۱۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

کمپین گرافیست‌های لبنانی برای بیان هنری خاطرات رهبر انقلاب(اخبار ادبی و هنری)

کتاب «خون دلی که لعل شد»، خاطرات ۴۰ سال ابتدایی زندگی رهبر انقلاب است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده و با استقبال جوانان ترک، آذری و جهان عرب روبه‌رو شده است.


به گزارش تسنیم، وبینار بازخوانی کتاب «خون دلی که لعل شد» به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد. این جلسه به مناسبت انتشار این کتاب به زبان‌های بنگالی، ترکی استانبولی، آذری و اسپانیولی با حضور صاحب‌نظران، مترجمان، و ناشران کتاب برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در باکو با‌ اشاره به استقبال خوب اهالی هنر از این کتاب گفت: با توجه به آنکه این کتاب از زبان خود رهبری نوشته شده است، مورد استقبال مردم آذربایجان واقع شد. در اینجا سختی‌هایی برای انتشار کتاب وجود دارد اما خوشبختانه با تلاش بسیار توانستیم مجوز دریافت کنیم.
کمیل باقر دیگر سخنران این جلسه بود. این پژوهشگر با‌ اشاره به چاپ و رونمایی این کتاب در لبنان گفت: این کتاب با حضور سیدحسن نصرالله در لبنان رونمایی شد و ایشان کتاب را برای اولین بار به جهان عرب معرفی کردند. سیدحسن نصرالله در آن جلسه ضمن اشاره به مضمون و اهمیت این کتاب، از جوانان عرب دعوت کردند تا این کتاب را بخوانند. همین موضوع باعث شد تا نسخه 10 هزارتایی ابتدایی خیلی زود در کشورهای عرب‌زبان منطقه فروخته شود.
محمد کوثرانی از لبنان هم از برپایی یک کمپین در لبنان برپایه این کتاب خبر داد و گفت: از جمعی از جوانان گرافیست در بیروت دعوت کردیم تا گردهم‌ بیایند. در آن جلسه از هنرمندان رشته‌های مختلف گرافیک دعوت کردیم، کتاب را به آنان معرفی کرده، یک نسخه به آنان دادیم. هر کدام از آن هنرمندان، داستانی یا فرازی معین از کتاب را انتخاب کرده تا کار گرافیکی خود را حول آن انجام دهند. نتیجه بسیار خوبی حاصل شد و کارهای تولیدشده بازتاب‌های بسیار زیادی در فضای مجازی داشت. 40 تولید گرافیکی و 10 تولید ویدئویی و یک ویدئوی نهایی که همه آثار را به نمایش می‌گذاشت از جمله تولیدات گرافیکی درباره این کتاب بود.
وی اضافه کرد: مسئله اساسی که در مورد کمپین می‌خواهم بگویم این است که پس از برگزاری آن به این نتیجه رسیدیم که می‌توان در خلال کارهای فرهنگی، افکار مقام معظم رهبری را به ذهن جوانان عرب در سراسر دنیا رساند. اهمیت این کمپین به این موضوع برمی‌گردد که کسانی که شرکت کردند تولیدات هنری خود را به صورت خودجوش و بدون دریافت هیچ حق‌الزحمه‌ای انجام دادند. این موضوع نشان می‌دهد که این جوانان از لایه اول که عشق و علاقه به رهبری است به لایه دوم که آشنایی با تفکر ایشان است، حرکت کرده‌اند. هم‌چنین در پایان شاهد ابراز علاقه جوانان بودیم و درخواست داشتند که نشر فکر آیت‌الله خامنه‌ای در قالب هنر ادامه داشته باشد.