وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد
ارزشیابی ترم اول دانشآموزان با 2 آزمون تکوینی و پایانی
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما دو نوع آزمون داریم، یکی آزمونهای تکوینی است و یکی هم آزمونهای پایانی که سهم اینها در تعیین نمره پایانی دانشآموزان متفاوت است.
به گزارش ایسنا، محسن حاجیمیرزایی در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا امتحانات به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار میشود، اظهارداشت: امتحانات را ابلاغ کردیم و اختیاراتی را هم به شورای مدرسه دادیم. روشهای آزمون غیرحضوری را هم معین کردیم و در اختیار مدارس و مناطق قراردادیم.
حاجیمیرزایی افزود: ما دو نوع آزمون داریم، یکی آزمونهای تکوینی است و یکی هم آزمونهای پایانی که سهم اینها در تعیین نمره پایانی دانشآموزان متفاوت است. آزمون تکوینی آزمونی است که بر اساس ارزیابی یک معلم از میزان فراگیری دانشآموزان در طول سال انجام میشود و ارزیابی پایانی هم که در پایان هر نوبت امتحانی انجام میشود و امسال در پایان دیماه به شکلهای مختلف انجام میشود.
وی تاکید کرد: هرجایی که ستاد مقابله با کرونا اجازه دهد و مقررات منعی نداشته باشد، ترجیح ما برقراری آزمون حضوری است اما اگر با مخالفت ستاد مواجه شود در برخی مناطق، به صورت غیرحضوری برگزار میشود.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره در نظرگرفتن مواردی در بودجه برای سند ۲۰۳۰ گفت: در بودجه و ردیفهای بودجه هیچ پیشبینی برای سند ۲۰۳۰ انجام نشده بود.
حاجیمیرزایی در پاسخ به این پرسش که از موارد انضمامی سند ۲۰۳۰ موردی در بودجه بوده یا خیر؟ افزود: یک برنامهای بود که متعلق به سال ۹۴ میشد و بهاشتباه در بودجه قرار گرفته بود که برداشته شد.