با وجود کارشکنیهای آمریکا انجام شد
دستیابی ایران به دانش طراحی قطعات هواپیماهای بوئینگ و ایرباس
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکتهای بوئینگ و ایرباس قطعات یدکی هواپیماهای ایرانی را تعمیر نمیکنند، گفت: به توان طراحی این قطعات دست یافتهایم و میتوانیم این قطعات را بهخوبی، با شناسنامه و حسابشده بسازیم.
علی عابدزاده با اشاره به فشارهای سنگین آمریکا درباره محدود کردن ارائه اطلاعات فنی و عملیاتی به شرکتهای هواپیمایی ایرانی، گفت: با وجود این فشارها نیروهای متخصص داخلی به موفقیتهای خوبی در حوزه تعمیر موتور رسیده و توانستهاند قسمتهای گرم و پیچیده موتور را با تکنولوژی مناسب تعمیر کنند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با وجودی که شرکتهای بوئینگ و ایرباس قطعات یدکی هواپیماهای ایرانی را تعمیر نمیکنند، ولی ما به توان طراحی این قطعات دست پیدا کردهایم و میتوانیم این قطعات را بهخوبی بسازیم که البته با شناسنامه و حساب شده است. عابدزاده افزود: در بخش هوایی و در حوزه فنی و ساخت قطعات حرف برای گفتن داریم و در آیندهای نه چندان دور به انقلاب مهندسی و تکنیک در حوزه هوایی میرسیم. به گفته عابدزاده هماهنگیهای لازم با کشور سازنده هواپیما، موتور و یا کشورهایی که به هر دلیلی در این موضوع نامیاز آنها هست، انجام شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری به محدودیتهای پروازی با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: محدودیتهای پروازی رو به کاهش است.
عابدزاده بیان کرد: با شیوع کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا پروازهای خارجی به حداقل رسید که این میزان در برخی کشورها به دو تا سه درصد رسید. وی با تأکید بر اینکه پروازهای خارجی به تدریج رفع محدودیت میشود، گفت: شرکتهای خارجی اکنون منتظر هستند تا پروتکلهای بهداشتی میان کشورها امضا و توافقها صورت گیرد تا بتوانند مسافران را طبق پروتکلهای خاص بهداشتی و پزشکی جابهجا کنند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه وضعیت پروازهای داخلی در کشور خوب است، گفت: اگر تلاشهای حال حاضر وزارت بهداشت و درمان در مورد کنترل کرونا به نتیجه برسد به یقین در پروازهای داخلی رشد بهتری خواهیم داشت.