اشتغالزایی 25 نفری دو کارآفرین قزوینی بدون دریافت وام
دو کارآفرین (مادر و فرزند) قزوینی بدون دریافت تسهیلات بانکی توانستند برای 25 نفر شغل ایجاد کنند.
به گزارش سازمان بسیج سازندگی، یک تولیدکننده شیرینی در استان قزوین توانسته با کشف یک فرمولاسیون جدید باقلوای این شهر را مشهور کند. فرح ایزدیان به همراه فرزند خود مهدی ایزدی در طول سالهای گذشته اقدامات مناسبی را در زمینه حفظ کیفیت و قیمت مناسب و همچنین بهکارگیری ایدههای خلاقانه در تولید شیرینی انجام دادند.
شیرینی سنتی و باقلوای این خانواده با چندین سال سابقه و تجربه در تولید شیرینی سنتی و باقلوا، بهکارگیری بهترین مواد اولیه، رعایت بهداشت و سلامت و فرمولاسیون انحصاری تولید، واحد نمونه کیفیت و سلامت باقلوا و شیرینی سنتی قزوین از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و صنایع تهران شناختهشده است.
آنها اولین تولیدکننده شیرینی و باقلوای قزوین با تنور سنگی و کاملاً سنتی را کلید زدهاند که طرح کامل تنور، ایده خلاقانه خانم فرح ایزدیان، مدیریت و بانی این کار است. کیفیت متفاوت و طعم عالی این شیرینیها باعث شد تا هر روز میزان سفارشهای شیرینی و باقلوا به او افزایش یابد به طوری که دیگر توانایی پخت شیرینی و باقلوا در خانه را نداشت.
مهدی ایزدی درباره چگونگی فعالیتشان اظهار داشت: در طول سالهایی که تولیدکننده شیرینی در قزوین بودیم از هیچ تسهیلات بانکی استفاده نکردیم و در برخی موارد هم تحتفشار قرار گرفتیم که چرا محصول باکیفیت و متمایز در بازار عرضه میکنیم!
وی افزود: این موضوع باعث شده بود تا تولیدکنندگان دیگر که از محصولات بیکیفیت و مصنوعی بهره میبرند مشتریانشان کم شود. جالب قضیه اینجا بود که این فشار از سوی اتحادیه قنادان صورت میگرفت اما از آنجا که ما خانواده شهید هستیم و زیر بار حرف زور نمیرویم به کارمان ادامه دادیم.
این کارآفرین قزوینی ادامه داد: یک ضربالمثلی است که میگوید عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. برخی مخالفان ما هر روز با مراجعه به سازمان بهداشت و درمان استان و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی قصد داشتند ما را محکوم کنند و هر روز بازرس میفرستادند.
به گفته ایزدی، اما اکنون همه کارمندان سازمان بهداشت و درمان و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی مشتری ما هستند. به این دلیل که کل محصولات ما را مورد آزمایش قرار دادند و هیچ موضوع غیرمتعارفی را نتوانستند بیابند، از این رو به دلیل کیفیت بالای محصول، مشتری ما شدند و ماهانه خرید زیادی دارند.
وی با بیان اینکه باقلوای قزوین شناسنامه این شهر است گفت: روزی که وارد این شغل شدم نمیدانستم که قرار است با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کنم و اصلاً در تصورم نبود اما با کمک مادرم که شیرینی منحصر به فردی پخت و تولید میکرد توانستیم در بازار با ایمان و توکل به خدا و همچنین عرضه محصول باکیفیت، برنده باشیم.
این کارآفرین قزوینی ادامه داد: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۳ تصمیم گرفتیم جذب نیروی بیشتری داشته باشیم و حدود ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار شدند. ما شناسنامه شهرمان را با پول عوض نکردیم و همین موضوع باعث شده تا از استانهای دیگر سفارشهای زیادی داشته باشیم.
ایزدی اضافه کرد: تصمیم گرفتیم، تا محصول ما به همه استانها برسد و در راستای این تصمیم محصول ما در همه شهرها یک قیمت دارد و هیچ تفاوتی در کیفیت محصول مشاهده نمیشود.