جشنواره تئاتر مقاومت و افقهای جدید
سید علی تدین صدوقی
این گستره وسیع، نیاز به تدارکات ویژه، بودجه کافی و لازم و هماهنگی و همکاری ارگانها و سازمانها و مدیران رده بالا و مسئولین ذیربط با دبیر و برگزارکنندگان این جشنواره دارد. با نگاهی به اسامی افرادی که مقالههایشان در همایش پژوهشی تئاتر مقاومت پذیرفته شده است اهمیت این بخش از جشنواره و جدیت برگزارکنندگان این دوره از جشنواره مقاومت و برنامهریزی آنان برای رسیدن به اهداف خاص را در طول سالهای آینده و دورههای بعدی را متوجه خواهیم شد. هدف از برنامهریزی صورتگرفته این است تا جشنواره مقاومت به جایگاه خاص خود در بین جشنوارههای بینالمللی جهان دست یابد. با نگاهی به بخش پژوهشی که با مقالههایی از افرادی چون رحمت امینی، منوچهر اکبرلو، صمد چینیفروشان، فارس باقری، بهرام جلالیپور، مهرداد رایانی مخصوص، بهزاد صدیقی، فرهاد مهندسپور، جهانشیر یاراحمدی و... برگزار خواهد شد به اهمیت این موضوع پی خواهیم برد. از سویی دبیر محترم جشنواره با نوعی جوانگرایی در بخش بازخوانی، بازبینی و داوری جشنواره از اساتید و هنرمندان شایستهای که در طول این سالها بنا به هر دلیلی دیده نشدهاند و یا به کنار گذاشته شده بودند، برای همکاری دعوت به عمل آورده است. این خود موجب اتفاقات جدیدی در انتخاب آثار خواهد شد.
تئاتر هنری استراتژیک و مهم است و به فرمایش مقام معظم رهبری «تئاتر در جمهوری اسلامی اصالت و والایی خود را در بیان دردها و بازگویی قصه مظلومیت بشریت دربند مییابد....» پس باید از آن حمایتهای کامل و لازم مادی و معنوی به عمل آید. به ویژه آنکه تئاتر و هنرهای نمایشی میتواند سپر قابل اتکا و مهم و استراتژیکی در مقابله با تهاجم فرهنگی، هنری، فکری، اعتقادی بیگانگان و استکبار جهانی باشد.