kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

مخالفت انجمن خودروسازان با خرید سرخابی‌ها

دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد: با اقدام خودروسازان به خرید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مخالفم.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با «نسیم» در واکنش به صحبت‌های اخیر رجال، رئیس هیئت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان درباره بدهی 4500 میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان گفت: قرارداد شرکت‌های قطعه‌ساز با خودروسازان سه ماهه است و سه ماه بعد پول به حساب قطعه‌سازان واریز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با احتساب به موعد سه ماهه قرارداد خودروسازان و قطعه‌سازان ممکن است که مبلغ بدهی 4500 میلیارد تومان باشد ولی اگر 90 روز را کم کنیم، مبلغ بدهی بسیار کمتر از این می‌شود بنابراین 4500میلیارد تومان بدهی صحت ندارد. دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سؤال که رئیس هیئت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان اعلام کرده که این بدهی کمرشکن است، آیا با او موافقید؟ گفت: آقای رجال حرف بی‌ربطی زده‌اند و من قبول ندارم.
نعمت‌بخش تصریح کرد: باتوجه به اعلام آقای یکه‌زارع درباره این که ما هیچ بدهی به قطعه‌سازان نداریم این نشان می‌دهد که هنوز موعد قرارداد سه ماهه آن‌ها سر نرسیده است.
وی درباره ورود غول‌های برزگ خودروسازی به مزایده استقلال و پرسپولیس گفت: خودشان وارد نشده‌اند، بلکه شرکت های سرمایه‌گذاری زیر مجموعه آن‌ها وارد شده‌اند که به نظرم کار درستی نکرده‌اند.
نعمت‌بخش افزود: اگر خود آن‌ها استقلال و پرسپولیس را می‌خریدند، انتقاد بسیاری به آن‌ها وارد بود، اما به‌طور مثال شرکت سرمایه‌گذاری سمند فکر کرده است که با خرید استقلال سود خواهد برد و شاید فرضیه درستی برای این مسئله داشته باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که باتوجه به مخالفت انجمن خودروسازان آیا قصد برخورد با ایران خودرو و سایپا در این خصوص را دارید یا خیر گفت: هیئت‌مدیره ایران‌خودرو و سایپا در این زمینه تصمیم گرفته‌اند و ما نمی‌توانیم در کار آن‌ها دخالت کنیم.
خبر دیگر اینکه مشاور سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با فارس از معرفی برنده مزایده سرخابی‌ها تا روز یکشنبه (امروز) خبر داد و گفت: گزارش اهلیت متقاضیان سرخابی‌ها روی میز هیئت‌ واگذاری قرار دارد و درحال رایزنی برای برگزاری نشست در این‌باره هستیم. در چهارمین دور مزایده واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، شرکت‌های دولتی یا شبه دولتی نیوان ابتکار وابسته به سایپا و سمند وابسته به ایران‌خودرو خواهان خرید سرخابی‌ها شدند.