kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در نمازجمعه تهران:

رژیم صهیونیستی منتظر انتقام باشد

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه پایه و اساس رژیم صهیونیستی بر آدمکشی بنا شده است، گفت: کم کم اخبار جنایات این رژیم جلاد به گوش مردم دنیا می‌رسد و افکار عمومی این عنصر پلید را می‌شناسند.
به گزارش  خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه گفت: ‌حوادث دلخراش غزه را شما به طور حتم دیده‌اید و شنیده‌اید. خاصیت این رژیم سفاک،‌ خون‌آشام، کودک‌کش و جنایتکار همین است.
وی افزود: البته خوشبختانه کم‌کم این خبرها به گوش مردم دنیا می‌رسد و بیدار می‌شوند و این عنصر پلید را می‌شناسند و از آن ابراز تنفر می‌کنند البته تمام جنایات منعکس نمی‌شود و آنها اجازه نمی‌دهند خبرنگاران تمام وقایع را ضبط و پخش کنند.
خطیب نمازجمعه تهران ادامه داد:‌ اگر روزی برسد که خبرنگاران آزاد تمام صحنه‌ها را از نزدیک مشاهده و آن را منتشر کنند، به طور قطع و یقین فریاد مرگ و نفرین بر این رژیم سفاک و خون‌آشام در تمام دنیا شنیده خواهد شد.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی گفت: آنقدر جنایت وسیع، دلخراش و جانسوز است که انسان متحیر می‌شود که آنها را بگوید من شما را به جنایاتی که این رژیم جلاد و خون‌آشام در سال 61 و در سپتامبر 1982 در مدت 48 ساعت مرتکب شد جلب می‌کنم.
وی ادامه داد: از این عناصر پلید و کثیف توقعی نیست. ماهیت آنها روشن است. برنامه آنها همین است اما تعجب از جهان اسلام است. تعجب از مدعیان اسلام است که چطور اجازه می‌دهند چنین جنایاتی اتفاق بیفتد و ساکت باشند.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: هم جهان اسلام و هم مجامع جهانی آیا وقت آن نرسیده است که به خود آیند؟ و این غده سرطانی را با هر وسیله‌ای که مقدور است متوقف کنند و نظام جنایتکار و متجاوز صهیونیستی‌ را به زانو درآورند؟
عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: کشورهای مسلمان رابطه خود را با آنها قطع و کالاهای صهیونیستی را تحریم کنند و با حامیان اسرائیل برخورد شایسته‌ای همچون حامیان یک جنایت انجام دهند.
وی با اشاره به باز شدن در‌های تسلیحاتی آمریکا در سرزمین‌های اشغالی برای رژیم صهیونیستی افزود: هم لعنت خدا بر رژیم صهیونیستی و هزاران لعنت بر حامیان‌شان به خصوص آمریکا. وظیفه کشورهای اسلامی تجهیز فلسطینی‌ها است تا هر زمان که این رژیم سفاک اراده کرد نتواند فلسطینی‌ها را به خاک و خون بکشد.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به آتش‌بس چند روزه بین رژیم صهیونیستی و فلسطین گفت: این خدعه هم برای این است تا فلسطینی‌ها بتوانند جنازه‌هایی که بر روی زمین افتاده است را جمع کنند. پذیرش آتش‌بس باید با رفع حصر باشد مصر خجالت بکشد و درها را باز کند تا رفع حصر شود.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تأکید دوباره بر تجهیز مردم فلسطین گفت: ‌تمام اینها اندکی از وظیفه عظیمی است که جهان اسلام وظیفه دارد در مقابل مظلومان انجام دهد و این افتخار برای ایران بوده است که از همان روز اول انقلاب شعار حیات فلسطین را سر داده است.
وی افزود: نکته‌ای دیگر این است که خداوند بنا دارد که مهلت دهد. خداوند به جانیان کربلا نیز مهلت داد اما بالاخره خدا زنده است و این جانیان منتظر روز انتقام باشند.
خطیب نمازجمعه تهران ادامه داد: اسرائیل باید بداند که وجدان بشریت تا حدی تحمل دارد و این تحمل اگر لبریز شود وجدان‌ها علیه او حرکت می‌کنند و آن زمان باید این رژیم اشغالگر آرزوی مرگ کند.
وی همچنین با آرزوی پیروزی برای ملت فلسطین گفت:‌ ان‌شاءالله بینی اسرائیل به خاک مالیده خواهد شد.
حسن رحیم پور ازغدی: برخی قوانین اقتصاد ما نامشروع است
به گزارش فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سکوت و همکاری سران عرب با رژیم صهیونیست در انجام جنایت‌های این رژیم، گفت: اگر قدرت حاکمان فاسد و دست نشانده در کشورهای عربی نبود جنایات صهیونیستی‌ها دوام نمی‌یافت.
وی افزود: صهیونیست‌ها به صراحت اعتراف کرده‌اند که این جنگ با حمایت همه رژیم‌های عربی به جز سوریه و عراق همراه بوده است و این حرکت نتیجه ائتلاف واقعی غرب در کشورهای عربی علیه مقاومت و در راستای انتقال قدرت به محمود عباس با هدف تسلیم فلسطینی‌ها است.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران جنگ فعلی را ‌جنگ اسلام وهابی و صهیونیستی انگلیسی با اسلام مقاومت دانست و گفت: آرام آرام جهان در حال شناخت اسلام واقعی از مدل غیرواقعی آن است.
وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها برای جایگزینی جهاد و مقاومت علیه صهیونیست‌ها و کفر با حمله به مقدسات اسلامی تلاش می‌کنند و امروز همه این دو جریان تکفیری صهیونیستی را به خوبی شناخته‌اند و جوانان ما نیز آماده جانفشانی در فلسطین هستند.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت وجود اخلاق اقتصادی در بازار گفت: قرار نیست اخلاق و موعظه جای رقابت در بازار اسلامی را بگیرد.
وی با بیان اینکه کسی نگفته در بازار اسلامی سود و رقابت منتفی است، گفت: ‫بازار اسلامی در اقتصاد اسلامی عقلانی و تجربی است و حتی عنصر رقابت و سود سالم در آن وجود دارد.‬
وی اضافه کرد: گفته شده برخی از این اتفاقات غیراسلامی که در نظام بانکی و غیره روی می‌دهد از سر اضطرار است که البته من خیلی از آنها را قبول ندارم‬.
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد: ما می‌گوئیم در تعریف انسان اقتصادی فرد می‌تواند اسلامی و غیراسلامی باشد، اقتصاد اسلامی همان اقتصاد علمی و تجربی به علاوه اخلاق و عدالت‬ است.
وی افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند هر نوع تجارتی که کمک کند فاصله تولید‌کننده و مصرف‌کننده را پر کند که کالا با قیمت عادلانه به دست مصرف کنند برسد عین عبادت است.
وی با بیان اینکه فقه برای حل مشکلات عملی جامعه است، گفت: ما اکنون نیاز داریم فقه مالیات و واردات و صادرات داشته باشیم همانگونه که این کرسی‌ها در حقوق و اقتصاد ما باید ایجاد شده باشد.
رحیم‌پور ازغدی بازار اسلامی را به معنی کل سبک زندگی ما در جامعه برشمرد و گفت: به همین دلیل باید مدیران و طلاب ما درباره بازار اسلامی پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: تجارتی که از نظر ائمه اسلامی است، تجارتی است که هم تولید‌کننده را رشد دهد و هم مصرف‌کننده را بی‌نیاز کند؛ خصلت دیگر در بازار اسلامی این است که کار فقط برای رفع نیاز اقتصادی نیست، بازار و مردمی که از کار فرار می‌کنند از نظر اهل بیت مسلمانانه زندگی نمی‌کنند.
وی افزود: کسی که کار نکند از نظر امام صادق(ع) دیگر قدرت انجام آن کار و همچنین اعتبار خود را از دست می‌دهد و همچنین دیگر کاری به آن فرد سپرده نمی‌شود پس تا توانایی وجود دارد نباید از گردنه کار خود را حذف کرد، روایاتی هست که می‌گویند اگر شرع و پیامبر نبود و بشر از عقل درست استفاده می‌کرد بشر می‌فهمید آن چیزی که شرع حرام کرده است واقعا به ضرر انسان است.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند تصور نکنید آن چیزی که در بازار اسلامی برای شما حرام شده به نفع شما بوده است، هرجایی که حرام شده مانند سیم خارداری است که کنار پرتگاه کشیده است آن طرف دیگر منافعی نیست که از شما گرفته شده باشد.
به گفته وی، وقتی مفت خوری و مال مردم‌خوری رایج شد دیگر صنعت و کار سالم ترک می‌شود و مردم وقتی که می‌بینند سود مبتنی برکار نیست روش صحیح را ترک می‌کنند.