kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
سازمان راهداری اعلام کرد

تسهیل فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای تابستانی

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری از اینترنتی شدن فروش بلیت اتوبوس در 27 شرکت حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.
جواد هدایتی در گفت‌وگو با فارس درباره آماده‌سازی جاده‌ها در راستای افزایش ایمنی و هوشمندسازی محورهای مواصلاتی کشور در دور دوم سفرهای تابستانی، اظهار داشت: مسافرت‌های تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان در تعطیلات عید فطر از 6 مرداد آغاز شد که این دوره طرح سفرهای تابستانی تا حدود 4 مهرماه ادامه دارد.
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری بیان کرد: دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های کشور شامل 400 دوربین ثابت است که ثبت تخلفات را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند، اطلاعات این دوربین‌ها ابتدا به مراکز مدیریت راه‌های کشور منتقل می‌شود و پس از آن در اختیار راهور ناجا قرار می‌گیرد.
هدایتی با اشاره به هوشمندسازی جاده‌های کشور بیان کرد: مراکز مدیریت راه‌های کشور در آماده‌باش کامل هستند، تا بتوانند براساس اطلاعات دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های هوشمند تردد شمار بر خط، تصاویر دریافتی از گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، اطلاعات تابلوهای VSL (اعلام محدودیت سرعت) و VMS (پیام‌های متغیر خبری) و اطلاعات سیستم‌های توزین در حال حرکت استفاده کنند.
وی ادامه داد: از طریق تابلوهای پیام متغیر و سرعت متغیر می‌توان پیام‌های ترافیکی را متناسب با تغییرات جاده‌ای منتقل کرد؛ در تابلوهای vsL محدودیت سرعت در شرایط مختلف جوی به رانندگان اعلام می‌شود تا در صورت بارش نزولات جوی سرعت حرکت وسایل نقلیه کاهش یابد همچنین سرعت حرکت در روز و شب نیز به طور متغیر تنظیم می‌شود.
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری اظهار داشت: در تابلوهای vms نیز پیام‌های ترافیکی و ایمنی به کاربران جاده منتقل می‌شود.
هدایتی با اشاره به فعالیت تجهیزات و سامانه‌های هوشمند در جاده‌های کشور، اضافه کرد: سازمان راهداری 580 دستگاه دوربین نظارت جاده‌ای در گردنه‌ها و شبکه‌های جاده‌ای نصب کرده است که می‌توانیم اطلاعات آن را در اختیار ارگان‌های دست‌اندرکار جاده نظیر پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و از این قبیل قرار دهیم.
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری تأکید کرد: تبادل آنلاین اطلاعات حوادث و سوانح رانندگی، به مدیریت بهتر حوادث می‌انجامد.
وی با اشاره به آماده‌سازی ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای برای سفرهای تابستانی، بیان کرد: به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تجهیزات لازم در پایانه‌های مسافری ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمت به مسافران وجود داشته باشد و پایانه‌ها در آمادگی کامل هستند.
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری ادامه داد: در مورد بازدید از ناوگان قبل از حرکت، وظایف نماینده فنی شرکت‌های تعاونی، رعایت شرایط ایمنی، ایجاد امکانات مناسب و نظافت ناوگان، سلامت سیستم‌های سرمایش و گرمایش، فعالیت سیستم‌های صوتی و تصویری و از این قبیل تأکیدات لازم انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده درحوزه ایمنی سفر، مدیریت و نظارت حمل و نقل و بهره‌برداری، گفت: در پایانه‌های مسافری تیم‌های نظارتی با ظرفیت عملیاتی کامل حضور یافته‌اند و با همکاری شرکت‌های حمل و نقلی و تشکل‌ها و انجمن‌ها، موضوع جابجایی مسافر با ناوگان عمومی مسافری مدیریت می‌شود.
هدایتی تأکید کرد: افزایش ایمنی تردد، کاهش تصادفات، میزان رضایت مسافران و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های تعاونی مسافری از مواردی است که باید رعایت کنند.
وی همچنین به حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این ایام در پایانه‌های مسافری کشور اشاره کرد و گفت: مسافران می‌توانند هر گونه انتقاد، پیشنهاد و شکایات خود را به نمایندگان سازمان راهداری مستقر در دفاتر این سازمان در پایانه‌ها انتقال دهند.
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری بیان کرد: طبق هماهنگی با تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های حمل و نقل جاده‌ای مسافری، تلاش شد از این پس فروش اینترنتی بلیت اتوبوس هر چه منسجم‌تر انجام شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 27 شرکت حمل و نقلی عمومی جاده‌ای دارای سایت اینترنتی فروش بلیت هستند، اظهار داشت: برخی از شرکت‌های تعاونی علاوه بر فروش اینترنتی، به طریق پیامکی و تلفنی نیز فروش بلیت را انجام می‌دهند.
هدایتی اضافه کرد: همچنین پایگاه اینترنتی www.mosaferyar.ir و www.payane.ir برای فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در خدمت مسافران حمل و نقل عمومی جاده‌ای است البته فروش بلیت از طریق سایر آدرس‌های اینترنتی اختصاصی شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافر نیز انجام می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم مدیریت سفر توسط مردم، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت مناسب حوزه حمل و نقل جاده‌ای میزان عرضه صندلی در این مدل حمل و نقلی برخلاف دیگر مدل‌های حمل و نقلی بالاتر از تقاضا است، در ناوگان عمومی جاده‌ای صندلی به تعداد کافی برای متقاضیان وجود داردو تنها مدیریت سفر توسط مسافران لازم است.
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری اظهار داشت: در فصل تابستان 1100 دفتر در پایانه‌ها و مراکز شهری، به مسافران خدمات ارائه می‌دهند، از مردم می‌خواهیم با برنامه‌ریزی سفر، بلیت خود را از محل فروش اینترنتی و حضوری تهیه کنند تا شرکت‌های تعاونی بتوانند ناوگان مسافری به اندازه کافی در این ایام در اختیار مردم قرار دهند.
وی ادامه داد: فروش حضوری بلیت اتوبوس در محل پایانه‌های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافربری برای سرویس‌های هر شرکت تعاونی مسافری انجام می‌شود.
هدایتی با اشاره به فعالیت‌های سازمان راهداری برای آماده‌سازی کیفی جاده‌ها در ایام تابستان، گفت: موضوع تأمین روکش نواحی ضروری در راه‌های پرتردد، از چند ماه گذشته براساس میزان بودجه در دستور کار قرار گرفت تا در دور دوم سفرهای تابستانی حتی‌الامکان رویه آسفالت جاده‌ای، مناسب باشد.
مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه در این مدت حدود 23 هزار کیلومتر خط‌کشی جاده تجدید شده است، گفت: آشکارسازی نواحی و نصب مسیرنما در برخی از راه‌های کشور انجام شده است، به خصوص در نقاط پرحادثه به این موضوع بیشتر توجه شده است.
وی بیان کرد: همچنین 2186 کیلومتر شیار لرزاننده میانی که عمدتاً وظیفه اطلاع‌رسانی به راننده را برعهده دارند، در حاشیه راه‌ها ایجاد شده است، ضمن آنکه حضور پر رنگ گشت‌های راهداری را در سطح جاده‌ها خواهیم داشت.