جوابیه شرکت برق تبریز و توضیح کیهان
بهدنبال درج مطلبی زیر عنوان «خاموشی برق و سکوت مسئولان» که در تاریخ 30بهمنماه در صفحه 7 چاپ شد روابطعمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز جوابیهای را به کیهان ارسال کرد که در پی میآید.
تأسیسات توزیع برق که عمدتا بهصورت هوایی هستند ذاتا در معرض خطرات مختلف قرار دارند، لذا ایجاد قطعی ناخواسته امری اجتنابناپذیر است. در طول بهمن ماه 92 به منظور سرویس و خدمات پیشگیرانه در مناطق مختلف شهر تبریز خاموشیهای با برنامه اعمال شده که از طریق وبسایت برق تبریز و همچنین سامانه تلفن گویای 121 به اطلاع مراکز صنعتی حساس و عموم شهروندان تبریزی رسید. اما دو حادثه عمده در بهمنماه 92 شامل نفوذ آب باران به داخل تجهیزات شبکه در 8بهمن که 3 ساعت خاموشی در پی داشته و همچنین سوختن سرکابل داخل کلیدخانه پست فوق توزیع گلستان در 10 بهمنماه روی داد که 70دقیقه قطعی برق ناخواسته را در پی داشت.
* کیهان: موارد قطعی برق در شهر تبریز تنها محدود و منحصر به موارد اعلامی نبوده و در ساعات مختلف شبانهروز این امر بارها اتفاق افتاده است. ضمن آنکه زمانی که برق وجود ندارد مردم به وبسایت برق و اینترنت هم دسترسی ندارند و علاوه بر آن، تمام شهروندان دارای امکانات اینترنتی در منازل نیستند و شرکت برق میباید از طریق رسانههای گروهی و جمعی در این مورد، اطلاع رسانی مناسب داشته باشد.