kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

بحران پناهجویان مردم و پلیس ایتالیا را به جان هم انداخت

مردم «ناپل» ایتالیا به شدت با پلیس این کشور به علت سفر یکی از رهبران احزاب راست افراطی مخالف حضور پناهجویان در این شهر درگیر شدند.

سرویس خارجی -

بحران پناهجویان بسیاری از کشورهای اروپایی را طی سه سال گذشته از یونان تا فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا درگیر خود کرده است.
 طی این مدت چند میلیون مهاجر و آواره از آسیای غربی راهی اروپا شده‌اند. بسیاری در بین راه در دریای مدیترانه غرق شده، گروهی در کمپ‌های آوارگان هنوز منتظر روشن شدن تکلیف خود هستند و بیش از 10 هزار کودک مهاجر گرفتار باندهای قاچاق انسان شده‌اند.
در کشورهای اروپایی نیز مردم دو دسته شده‌اند، مخالفان و موافقان پناهجویان و هر از چند گاه این دو دسته در شهرهای مختلف اروپایی به جان هم می‌افتند.
 نکته جالب توجه اینکه، بحران پناهجویان حاصل حملات تروریست‌ها به عراق و سوریه، لیبی و... است و این تروریست‌ها را نیز همین کشورهای غربی به جان مسلمانان انداخته‌اند!
روز یک شنبه اما شهر «ناپل» ایتالیا شاهد درگیری‌های شدیدی بین مردم و پلیس بود.
به گزارش رسانه‌های محلی پلیس ضد شورش برای متفرق کردن گروه‌های ماسک‌دار که به بمب‌های آتش‌زا مجهز بودند، از گاز اشک آور و خودروهای آب‌پاش استفاده کرد. معترضان در این شهر جنوبی ایتالیا به سیاست‌های ضد مهاجرتی «حزب لیگ شمال» به شدت اعتراض داشتند.
 این اعتراضات به این علت شکل گرفت که ماتئو سالوینی، رهبر حزب لیگ شمال با سفر به این منطقه قصد جلب حمایت مردم را داشت.
تظاهرات اعتراضی به ورود سالوینی که در ابتدا مسالمت آمیز بود، پس از آن به خشونت کشیده شد که گروهی از معترضان که چهره‌های خود را پوشانده بودند، به سمت نیروهای پلیس بطری و اشیای دیگر پرتاب کردند. در پی درگیری پلیس و معترضان، مردمی که در محل حضور داشتند به ساختمان‌های اطراف پناه می‌بردند.
حزب لیگ شمال، از احزاب راستگرای افراطی ایتالیا محسوب می‌شود که به خاطر مخالفت شدیدش با ورود مهاجران و همچنین طرفداری از خروج این کشور از اتحادیه اروپا معروف است.