kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰

اشتباه پزشک، نوزاد قائمشهری را به کام مرگ فرستاد

پرونده نوزاد سه روزه‌ای که در اثر اشتباه پزشکی جان داد پس از عدم نتیجه‌گیری در نظام پزشکی از طریق مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

نوزاد سه روزه‌ای مهر ماه سال گذشته بر اثر تجویز داروی نفیدیپین در بیمارستان رازی قائمشهر فوت کرد.
مادر این نوزاد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نوزاد سه روزه‌ام به بیماری زردی مبتلا شده بود که با تجویز پزشک معالج داروی نفیدیپین به وی تجویز شد.
معصومه امانی ادامه داد: پس از تجویز این دارو فرزندم فوت کرد و مسئولان بیمارستان قائمشهر به همراهان اعلام کردند که کودک شما سالم است و شما برای کودکتان پوشاک تهیه کنید.
وی اضافه کرد: ساعت 8 صبح در پرونده بیمار درج عدم داشتن نبض ثبت شد ولی به والدین بیمار اطلاع داده نشد و بالاخره ساعت 12 همان روز به ما اطلاع دادند که بیمار شما فوت کرده است.
امانی خاطرنشان کرد: با پیگیری پدر کودک پرونده به نظام پزشکی شهرستان قائمشهر ارجاع داده شد و رای نظام پزشکی قائمشهر که با وجود اقرار خود پزشک تنها به توبیخ و درج در پرونده ختم شده بود مورد اعتراض خانواده‌ام قرار گرفت.
مادر این کودک سه روزه با اشاره به مانع‌تراشی متعدد برای جلوگیری از پیگیری برای شکایت خاطرنشان کرد: پزشک معالج فرزندم حتی به ما پیشنهاد کرد که 150 میلیون تومان برای این قصور نیز پرداخت می‌کند.
امانی تاکید کرد: ما تلاش داریم این پرونده را تا رسیدن به نتیجه قانونی و احقاق حق در دادگاه ذی‌صلاح به نتیجه برسانیم.