kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

نتیجه خیانت سران عرب به آرمان فلسطین ؛ صهیونیست‌ها تقسیم مسجدالاقصی را آغاز کردند

برخی نتایج خیانت سران عرب به آرمان فلسطین در حال نتیجه دادن است. در سایه خیانت و انفعال سران کشورهای مرتجع عربی خبر رسیده رژیم صهیونیستی تقسیم مکانی این مسجد را رسماً آغاز کرده است.


«احمد الرویضی» نماینده سازمان همکاری اسلامی در فلسطین با اشاره به تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی گفته این رژیم تقسیم مکانی این مسجد را رسماً آغاز کرده است. وی نسبت به «خطرهای تحرکات اخیر اسرائیلی علیه مسجدالاقصی» هم هشدار داده و گفته «این تحرکات، مقدمه اجرایی کردن بخش جدیدی از توطئه یهودی کردن مسجدالاقصی است. به گفته نماینده سازمان همکاری اسلامی،  مقامات اسرائیلی با قرار دادن یک اتاق شیشه‌ای در صحن مسجدالاقصی، تقسیم مکانی این مسجد را آغاز کرده‌اند.
«الرویضی» تأکید کرد: «نصب اتاق شیشه‌ای در صحن مسجدالاقصی، تقسیم مکانی آن را دنبال می‌کند و این اقدام پس از تحمیل «تقسیم زمانی» این مسجد از طریق یورش‌های روزانه شهرک‌نشینان صورت می‌گیرد. اقدامات اسرائیلی‌ها در بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی، ادامه حفاری‌ها، یورش‌ها و منع کردن اوقاف اسلامی از انجام وظیفه‌اش در کنار نصب اتاقی شیشه‌ای، آغاز اختصاص مکانی مخصوص برای آیین‌های تلمودی را نشان می‌دهد.»
منابع فلسطینی می‌گویند این اقدام در راستای یهودی کردن قدس صورت می‌گیرد که همزمان با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تلاش وی برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شدت گرفته است. در همین رابطه چندی قبل هیئتی رسمی از کنگره آمریکا به منظور بحث و بررسی مسئله انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، وارد فلسطین اشغالی شده بود. این هیئت موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود، در صورت پیروزی در انتخابات، سفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد. این موضع ترامپ بر خلاف موضع روسای جمهوری پیشین آمریکا است که مسئله انتقال سفارت را به بعد از حل منازعه فلسطینی، صهیونیستی موکول می‌کردند.
این در حالی است که  مقامات فلسطینی با این اقدام به شدت مخالفت کرده و آن را در راستای به آشوب کشیدن منطقه ارزیابی کرده‌اند. برخی مقامات فلسطینی حتی هشدار داده‌اند، انتقال سفارت می‌تواند به بروز جنگی تمام‌عیار در منطقه منجر شود.