kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸

کیهان و خوانندگان





33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* آن تعداد از نمایندگان مجلس که حقوق تا 24 میلیون تومانی مدیران را به تصویب رساندند به جای مردم‌سالاری، مدیرسالاری را ترویج می‌کنند. مجلس خانه ملت است نه محل تامین منافع یک سری مدیران اشرافی که طرح‌ها به مذاق آنان خوش بیاید و کام مردم حسرت یک گشایش در معیشت را داشته باشد.
8816---021
* چه کسی با این همه ریخت و پاش از کیسه بیت‌المال در سفرهای مسئولان دولت باید برخورد کند؟ مجلس مگر وظیفه نظارت بر قوه مجریه را ندارد؟ چرا هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد؟ یک سفر یک روزه به استان البرز چسبیده به تهران نیم میلیارد فقط هزینه یک وعده ناهار؟!
علیمردانی
* اظهارات آقای روحانی درخصوص عذاب الهی به سبب گناهان مردم با توجه به پیشینه شکل‌گیری پدیده ریزگردها کاملاً غیرحرفه‌ای، خلاف ادب و فرار از مسئولیت بود لذا عذرخواهی رئیس‌جمهور از مردم شریف خوزستان کمتر کاری است که می‌توان انجام داد.
3544---0990 و 470---025
* آقای اصغر فرهادی، توهین ترامپ به مردم کشورت بود و فیلم شما هم به سبب پشت کردن به عنصر غیرت در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مورد توجه قرار گرفت. این اسکار به بهای زیر پا گذاشتن ارزش‌های مردم نمی‌ارزید.
1700---0936
* رئیس‌جمهور محترم در جمع مجریان انتخاباتی گفتند شرمنده مردم نشدند و به همه وعده‌های خود عمل کردند. شاید نخواستند ریا شود به برخی نقاط قوت دولت اشاره نکردند که بنده با همان صداقت و شفافیت رئیس‌جمهور دولت راستگویان به برخی نقاط قوت اشاره می‌کنم:  الحمدلله عزت ملی ما در این دولت افزایش یافت! اعتبار پاسپورت‌ ما بالا رفت! تولید ملی ما قوت گرفت و هیچ کارخانه کوچک و بزرگی تعطیل نشد!  بیکاری حل شد و خانواده‌ها شرمنده فرزندانشان نشدند!  حقوق‌های نجومی قطع و حقوق‌های حرام به خزانه واریز شد! حقوق شهروندی کامل رعایت می‌شود. مصداق بارز آن حل ریزگردهای خوزستان و نحوه برخورد با سیل و خرابی‌های سیستان و بوشهر و... بود. پاسخ‌های دندان‌شکن به ترکیه، شیطان بزرگ، آل سعود و... دادیم. واردات کالاهای لوکس و آرایشی به صفر رسید! چرخ هسته‌ای تخته گاز می‌چرخد!  چرخ زندگی مردم هم سریع در حال چرخیدن است! جیبوتی که هیچ حتی ترامپ هم جرات تهدید ما را ندارد! با عزتی که در هسته‌ای حاصل شد شرمنده خانواده شهدای هسته‌ای نشدیم! و...
9671---0912
* آقای روحانی لطفا برای یک بار هم که شده یکی از مواردی را که موجب شده دولت شما شرمنده مردم نباشد نام ببرید یا یک تحریم را که در پسابرجام به طور کامل لغو شده بگویید. کلا از این 40 ماه عمر دولت، دستاوردی را بگویید که مردم از درک آن عاجز نباشند. کاش نظر مردم را در یک نظرسنجی واقعی درباره عملکرد دولت خود می‌گرفتید. آنگاه می‌دیدید که به جای نرخ تورم، این نمره عملکرد دولت است که 7 است!
2811---021
* موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج با نام مبارک ائمه، پول مردم را پس نمی‌دهد و بانک مرکزی که در ابتدا این موسسه را غیرقانونی دانست در پاسخ دادن یا بررسی کردن تعلل می‌کند، برخی از رفتارها نوعی از فرافکنی است تا ذهن مردم و منتقدان از موضوعات اصلی خارج شود.
0852---021
* آقای نعمت‌زاده در مورد قراردادهای محرمانه می‌گوید: به کسی ربطی ندارد که در قراردادها چه آمده است، در حالی که شعار دولت شفاف‌سازی امور بوده است، بنابراین وظیفه نمایندگان مجلس- که منتخبان ملت هستند- مطرح کردن مطالبات مردم و شفاف‌سازی قراردادها به خصوص در صنعت ملی نفت است. باید بررسی کنند و به اطلاع عموم مردم برسانند.
3818---021
* مسئولین شرکت رجا اعلام کردند که در ایام نوروز بلیط قطارها گران نمی‌شود! مگر قرار بود گران شود؟ مگر سالی چند بار گران می‌شود. فروردین 95 که گران شد، دی‌ماه 95 که گران شد یعنی توقع داشتید باز هم گران کنید؟! چرا منت سر مردم می‌گذارید؟!
2846---0935و4864---0912
* دل امثال بنده به این دولت به دلیل اینکه برنامه دولت گذشته در خصوص سامان‌دهی نیروهای پیمانکاری نفت را متوقف کرده هرگز صاف نشده و گویا نخواهد شد.
6798---0917 و 1513---0915
* 15 سال است در لیست متقاضیان به کارگیری در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب که بدون آزمون است قرار دارم. سه سال سابقه کار در شرکت طرح و توسعه میدان گازی تنگ بیجار و کمانکوه گنجوان ایلام دارم و یک سال است تشکیل پرونده به کارگیری داده‌ام ولی هنوز بیکارم. (متأهل و بومی منطقه و فرزند جانباز 25 درصدم، عضو فعال بسیج منطقه گنجوان) آیا تدبیر و امید حاصل از برجام این است که 120 نفر را در این منطقه بیکار کرده است؟!
علی برزگر- گنجوان ایلام
* در فروشگاه ]...[ در میدان شهدای هفت‌تیر اجناس آمریکایی عرضه می‌شود متأسفانه یک عده تلاش می‌کنند به قیمت بی‌کار شدن تولیدکنندگان هم‌وطن خود پای کالاهای مصرفی آمریکا را به داخل باز کنند. واقعا غیرت ایرانی کجا رفته است؟
7366---0912
* چرا در این روزهای پایانی سال و نیاز به پول خودمان بانک مرکزی اقدامی در وصول مطالبات سپرده‌گذاران کاسپین نمی‌کند؟ ما اعضای یک خانواده پول پنج میلیارد تومان خود را با دست خود به اعتبار تأیید این مؤسسه از سوی بانک مرکزی در آن سپرده‌گذاری کرده‌ایم ولی سه ماه است حق هرگونه برداشت از آن را از ما سلب کرده‌اند؟ چرا؟!
جعفری
* با وجود تصویب مجلس در مورد بخشش جریمه‌های وام‌های زیر 100 میلیون تومان. دولت در اسفند ماه که اکثر مشاغل با رکود و کسادی مواجه‌اند اعلام داشته چون بودجه نداریم فقط وام‌های کشاورزی مشمول بخشش می‌شوند. وام‌های کشاورزی هم  اگر فرد سالی یک بار تعهد خود را در بانک امضا کرده باشد مشمول بخشش  نمی‌باشد! کجای این رفتار در جهت اهداف بخشش جریمه‌هاست؟!
یک کشاورز از گرمسار
* پیشنهاد می‌کنم هر فردی که برای بازدید از مناطق جنگی در قالب کاروان راهیان نور راهی این مناطق می‌شود یک نهال یا درختچه‌ای بکارد. این راه می‌تواند در کاهش ریزگردها مفید واقع شود و از هزینه‌های بی‌اثر بکاهد و اثبات کند اظهارنظر برخی آقایان در مورد عذاب الهی توهمی بیش نیست و فقط توجیه ناشیانه کوتاهی‌های دستگاه‌های دولتی است.
3256---021
* سرمایه سازمان تامین اجتماعی مخصوص بیمه‌شدگان است که از لباس، گردش و  خوراک خود کم کرده و حق بیمه پرداخت کرده‌اند تا در آینده از آن بهره‌مند شوند و یک ریال آن اگر در جای دیگر خرج شود، حق بیمه‌شدگان ضایع شده است و باید مسئولان امر پاسخگو باشند!
یک هم‌وطن از تبریز
* جاده دوازه کیلومتری سنگ‌چال به فیلبند (در منطقه غربی بابل) به علت آسفالت نداشتن و تردد روزانه صدها خودرو به مخروبه‌ای تبدیل شده که خسارت‌های زیادی به صاحبان خودروهای عبوری وارد می‌کند. مدت 15 ماه است که از مسئولان استان درخواست مرمت، بازسازی و آسفالت این جاده شده است ولی هیچ اقدام درخوری نکرده‌اند و پاسخگو نیستند. چرا؟!
محمداسماعیل- فیلبند بابل
پاسخ روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 95/11/17 با عنوان «عدم پرداخت حق اولاد و عائله‌مندی معلمان بازنشسته به اطلاع می‌رساند؛ در اجرای نامه شماره 7286/ص/215 مورخ 95/7/3 صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص ثبت اطلاعات افراد تحت تکفل بازنشستگان مشمول صندوق فوق‌الذکر در سامانه پرداخت مستقیم، می‌بایست برای جلوگیری از حذف کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان محترم، اطلاعات افراد تحت تکفل، همسر و اولاد آنان، جمع‌آوری و به صندوق بازنشستگی ارایه می‌گردید و به منظور بروز‌رسانی اطلاعات موجود، طی فراخوان‌های متعدد، اطلاع‌رسانی انجام گرفت و افرادی که به موقع مراجعه نمودند، خللی در دریافتی آنان ایجاد نشد و با ارایه مدارک توسط بازنشستگانی که تاکنون برای تکمیل اطلاعات مراجعه ننموده‌اند، کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد آنان مجدداً برقرار خواهد شد.»