kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

ضعف مدیریت و عدم شفافیت علت 80 درصد مشکلات اقتصادی(خبر ویژه)



از ابتدای هفته گذشته فعالان بازار چشم انتظار بازگشایی  نمادهای متوقف تالار شیشه‌ای بودند، چرا که اکثر این نمادها به دلیل تعدیل سودآوری  و ارائه بودجه سال96 متوقف مانده‌اند و در صورت بازگشایی این نمادها، می‌توان شاهد نوسان همراه با تغییر قیمت در مقیاس قابل توجه بود.
روزنامه جام‌جم با انتشار این خبر نوشت: اگر بازگشایی نمادهای متوقف با تاخیر زیاد همراه باشد، معاملات روند کم‌حجم و بی‌رمقی را در روزهای منتهی به پایان سال تجربه خواهد کرد که این روند منجر به افزایش فشار فروش در سایر نمادهای معاملاتی حاضر در تالار شیشه‌ای می‌شود.
جام‌جم در ادامه به یک همایش پرچالش می‌پردازد و می‌نویسد: در اولین روز هفته گذشته، همایش پرچالشی با عنوان استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS، با حضور مسئولان عالی‌رتبه اقتصاد از جمله وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس کل بیمه مرکزی، رئیس سازمان حسابرسی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد که حاوی نکات بسیار جالب توجه بود.
نکته مهم در این همایش، اعلام علنی وجود فساد در جریان نحوه بررسی صورت‌های مالی برخی شرکت‌های حاضر در بورس تهران از سوی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بود؛ پورابراهیمی که پیش از این، عضویت در شورای عالی بورس را در کارنامه خود داشت، از وجود فسادهای بزرگ در کشور انتقاد کرد و گفت: 80 درصد مشکلات فعلی اقتصاد به نبود مدیریت صحیح و فساد و مشکلات نظام اقتصادی بازمی‌گردد.
پورابراهیمی اعلام کرد، انتصاب مدیران در سازمان حسابرسی و همزمان، انتصاب در بیمه و بانک‌ها توسط وزیر اقتصاد، چالش جدی ایجاد کرده و برخی ملاحظه‌کاری‌ها و سهل‌انگاری‌ها، واقعیات اقتصادی را مخفی نگه داشته است و ساختار گزارشگری فعلی پاسخگوی اقتصاد کشور نخواهد بود.