kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

فیلم دفاع مقدسی «انجماد عقربه» بهترین فیلم جشنواره ونزوئلا شد(اخبار ادبی و هنری)

فیلم کوتاه «انجماد عقربه» به کارگردانی عباس عمرانی بیدی به عنوان بهترین فیلم در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره «روز کوتاه است» ونزوئلا برگزیده شد.


عمرانی بیدی، کارگردان فیلم «انجماد عقربه» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: جشنواره «روز کوتاه است» با محور موضوعی «انسان دوستی» از چهار تا هفت اسفند در کاراکاس ونزوئلا برگزار شد. در این جشنواره ۱۶ فیلم ایرانی هم حضور داشتند که فیلم کوتاه «انجماد عقربه» جایزه بهترین فیلم در بخش فیلم‌های کوتاه این جشنواره را دریافت کرد.
وی درباره ویژگی‌هایی که باعث شد تا این فیلم در جشنواره ونزوئلایی برنده شود هم اظهار داشت: فیلم «انجماد عقربه» با ساختار موشن استاپ و روایتی متفاوت، به واگویی رویدادی در یک عملیات جنگی می‌پردازد.
عمرانی بیدی درباره محتوای دفاع مقدسی این فیلم هم بیان کرد: این فیلم محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است و ما با حمایت معنوی و کمک‌های فکری مدیر این انجمن یعنی محمدحسین نیرومند، توانستیم فیلم متفاوتی در حوزه دفاع مقدس بسازیم. با توجه به اینکه من خودم دوران جنگ تحمیلی را از نزدیک ندیده بودم، اگر این راهنمایی‌ها نبود، این موفقیت کسب نمی‌شد که باید از ایشان تشکر ویژه کنم.
گفتنی است، عباس عمرانی بیدی، کارگردان جوان و 33 ساله سبزواری کار فیلمسازی خود را با تولید فیلم کوتاه «اشک» با موضوع کودکان فلسطینی شروع کرد و تاکنون 11 فیلم کوتاه ساخته است.