kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
شریک دزد رفیق قافله شد!

عادل الجبیر با قطعی شدن نابودی داعش به دیدار مقامات عراقی شتافت

همزمان با پدیدار شدن نشانه‌های غروب داعش در عراق، وزیر خارجه رژیم آل‌سعود به بغداد شتافت و به مقامات عراقی وعده همکاری علیه تروریسم را داد!


سرویس خارجی-

در حالی که عراق طی ماه‌ها و سال‌های گذشته شاهد وقیح‌ترین و غیرانسانی‌ترین حملات تروریستی عناصر مورد حمایت رژیم آل‌سعود بوده و در حالی که هنوز ضجه مادران قربانیان انفجار بمب‌های سعودی در فضای عراق طنین‌انداز است، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عراق، با جسارت تمام به بغداد رفت تا از رژیم جنایتکار آل‌سعود رفع اتهام کند و با جادوی چرب‌زبانی، به زعم خودش کاری کند که دولت عراق پس از محو شدن داعش، به دنبال مقصر اصلی نگردد!
به گزارش فارس، «عادل الجبیر» دیروز در بغداد و در دیدار با «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، اعلام کرد که ریاض از مناطق آزاد شده در عراق حمایت می‌کند. وی گفت: «عربستان تلاش بیشتری برای مقابله با تروریسم انجام می‌دهد.» الجبیر همچنین، بر همکاری بیشتر با عراق برای مقابله با تروریسم و افکار تروریستی تأکید کرد!همانطور که می‌بینیم، وزیر خارجه عربستان طوری در بغداد حرف زد که انگار دولت متبوع وی طی سال‌های گذشته هم با تروریسم در عراق مقابله می‌کرده و اکنون فقط قصد دارد تلاشش را بیشتر کند! به اعتقاد برخی کارشناسان، قطعی شدن نابودی داعش در عراق از جمله مهم‌ترین دلایل این سفر است. بغداد چند ماه پیش سفیر عربستان را به دلیل فتنه‌انگیزی از عراق اخراج کرد.
پیشروی بسیج مردمی
بسیج مردمی عراق اما در ادامه پیشروی‌های خود در غرب استان نینوا، دو روستای دیگر را آزاد کرد. علاوه بر آن، «محمد البصری» یک فرمانده بسیج مردمی عراق به خبرگزاری فارس گفت، رزمندگان در حال پیشروی در چندین محور هستند. به گفته البصری «همه نیروهای شرکت‌کننده در عملیات (آزادسازی غرب موصل) در حال پیشروی دقیق و سریع به سوی اهداف مشخص شده در تمام محورهای کرانه راست (دجله در) موصل هستند.»
البصری تأکید کرد: «نیروهای امنیتی و مسلح شرکت‌کننده در این عملیات برای خروج غیرنظامیان گذرگاه‌های امنی ایجاد کرده‌اند تا آنها را از مناطق درگیری به مناطق امن انتقال دهند.»
سایر رویدادها
* یک منبع نظامی عراقی اعلام کرده، آمریکا در حال ایجاد یک پایگاه نظامی در جنوب موصل است. دولت بغداد در این رابطه، خبری را منتشر نکرده است.
* نیروهای ارتش عراق یک پادگان آموزشی گروه تروریستی داعش را در صحرای الانبار عراق کشف کردند و بر آن مسلط شدند.