kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
روز بد سعودی‌ها در یمن

انصارالله یک کشتی جنگی و جنگنده ائتلاف سعودی را منهدم کرد

انقلابیون یمن می‌گویند در پاسخ به جنایت‌های ناتمام سعودی‌ها این‌بار یک کشتی جنگی و یک فروند جنگنده اف-16 سعودی را مورد هدف قرار دادند.

 سرویس خارجی-

سعودی‌ها ایام بدی را در یمن می‌گذرانند. آل سعود به طور مرتب از انقلابیون یمنی سیلی می‌خورد. هنوز درد شلیک موشک به ناو المدینه و هدف قرار دادن پایگاه المزاحمیه در 40 کیلومتری ریاض التیام نیافته بود که عربستان ضربات تازه‌ای دریافت کرد. منابع یمنی می‌گویند یک کشتی جنگی و جنگنده این کشور توسط انصارالله هدف قرار داده شده است. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الیمن الیوم»، نیروهای ارتش یمن و انصارالله یک فروند کشتی جنگی دیگر وابسته به ائتلاف سعودی را در سواحل استان «الحدیده» هدف قرار دادند. یک منبع نظامی یمن در این باره گفته «یگان موشکی هدایت‌شونده ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یک فروند موشک را هنگامی به سمت کشتی جنگی عربستان شلیک کردند که این کشتی تلاش می‌کرد به سواحل منطقه الخوخه در استان الحدیده نزدیک شود. منابع یمنی می‌گویند «موشک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده است». چند هفته پیش نیز انقلابیون یمن موفق شدند یک فروند ناوچه سعودی را در سواحل غربی یمن هدف قرار بدهند و آن را دچار آسیب جدی کنند به طوری که عربستان آن ناوچه منهدم شده را به ساحل جده انتقال داد و از کار خارج کرد.
همزمان، فرماندهی ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان روز جمعه از سقوط یک فروند جنگنده «اف-16» اردن در خاک عربستان خبر داد و علت آن را «نقص فنی»! اعلام کرد. ساعاتی پس از انتشار این خبر، منبع نظامی وابسته به ارتش یمن به خبرگزاری یمنی «سبأ» گفت: «پدافند هوایی یمن موفق شده یک جنگنده اف-16 وابسته به ائتلاف عربستان را در جبهه نجران (در جنوب غرب عربستان) ساقط کند. این منبع یمنی اشاره‌ای به جزئیات بیشتر این حمله نکرد. اما پیشتر عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله در آخرین سخنرانی خود هشدار داده بود که پدافند هوایی کشورش از این پس جدی‌تر با حملات هوایی عربستان مقابله خواهد کرد.
واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی
پس از اینکه منابع رسمی عربستان علت سقوط جنگنده اف-16 ائتلاف سعودی را نقص فنی اعلام کردند، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، ضمن به سخره گرفتن این ادعا نوشتند، این جنگنده ساقط شده، از سوی پدافند یمنی‌ها هدف قرار گرفته است.
اردن از جمله کشورهایی است که به دلیل داشتن بحران شدید اقتصادی، در ائتلاف سعودی‌ها علیه مردم یمن مشارکت دارد.