kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

مراسم چهلم 3 شهید بحرینی به درگیری‌های شدید خیابانی کشید

مردم بحرین جمعه شب در شرایطی مراسم چهلم سه جوان شهید بحرینی را برگزار کردند که از سوی مزدوران آل خلیفه مورد حمله قرار گرفتند. شماری از مردم در این حملات مجروح شدند.


صدها نفر از مردم منطقه محاصره شده الدراز و مناطق دیگر بحرین جمعه مراسم چهلم سه جوان شهید بحرینی را در حالی برگزار کردند که با یورش ماموران امنیتی آل خلیفه مواجه و با آنان به شدت درگیر شدند. نظامیان آل خلیفه طبق معمول با گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای به شرکت کنندگان در مراسم چهلم سه جوان بحرینی حمله کردند. مردم بحرین در حالی که شعارهایی علیه آل خلیفه سر می‌دادند بر گرفتن انتقام از رژیم حاکم تاکید کردند. این سه جوان بحرینی  نیمه اول دیماه در زندان و به اتهام ساختگی «فعالیت تروریستی» تیرباران شدند.
مردم منطقه محاصره شده «الدراز» جمعه شب همچنین به نشانه وفاداری به «عبدالله العجوز» جوان 21 ساله که اخیرا توسط نیروهای امنیتی به شهادت رسید، با روشن کردن شمع راهپیمایی کردند.
 شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌، تصاویر «العجوز» و 6 جوان دیگر را که آنها نیز به تازگی به دست نیروهای آل خلیفه به شهادت رسیده‌اند حمل می‌کردند. با وجود تشدید تدابیر امنیتی از سوی رژیم آل خلیفه و شدت گرفتن هجمه علیه مخالفان و احتمال تصویب قانونی که امکان محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی را فراهم می‌کند، اما تظاهرات و اعتراضات علیه این رژیم در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.
بحرینی‌ها امسال در حالی به استقبال ششمین سالروز انقلابشان رفتند که اوضاع این کشور به‌دلیل اعدام 7 جوان به‌دست رژیم، به‌شدت متشنج شده و مناطق مختلف بحرین طی هفته‌ها و روزهای گذشته صحنه تظاهرات و راهپیمایی‌ در اعتراض به این اقدام رژیم بوده است. از سوی دیگر، ائتلاف جوانان 14 فوریه از مردم بحرین خواسته تا به نشانه یاری زنان اسیر تظاهرات برگزار کنند.
وزارت کشور بحرین اخیرا تصاویر چند شهروند بحرینی از جمله 4 زن را منتشر کرده و مدعی شده که این افراد عضو باند تروریستی هستند که اخیرا بازداشت شده‌اند! چند روز پیش نیز دستگاه اطلاعاتی آل‌خلیفه فیلمی از تجاوز جنسی یکی از مزدوران آل‌خلیفه در لباس پلیس بحرین به یکی از زندانیان زن را منتشر کرد تا با این اقدام پست و شرم آور خود به مردم بگوید در خانه‌هایشان بمانند و دست از اعتراض بردارند. یک مخالف بحرینی در این باره گفت: «حمایت‌های بین‌المللی از رژیم جنایتکار آل‌خلیفه، این رژیم را در انجام رفتارهای وقیحی همچون انتشار فیلم‌های مربوط به آزار و اذیت جنسی زنان آزاده بحرینی در زندان‌ها و اعدام‌های غیرقانونی گستاخ کرده است.»