kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
دادستان کل کشور در پاسخ به وزیر اطلاعات:

لیست مدیران دوتابعیتی را برای وزارت اطلاعات فرستاده‌ایم

دادستان کل کشور از ارسال فهرستی از افراد دوتابعیتی شاغل در مراکز و مناصب دولتی به وزارت اطلاعات خبر داد.


به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام  محمد جعفر منتظری تعداد این افراد را بیش از 10 نفر اعلام کرد و گفت: یکی از منابع معتبر، فهرستی از اسامی دو تابعیتی را در اختیار ما قرار داده و افرادی را معرفی کرده بود که من در سخنانی از دولت خواستم با اینها برخورد کند.
منتظری افزود: وزیر محترم اطلاعات اعلام کرده بودند که فهرستی به ما نرسیده است که به دنبال آن، فهرست را دوشنبه صبح برای وزارت اطلاعات در قالب نامه طبقه بندی شده فرستادیم و امیدواریم بررسی دقیق کنند و اگر مستنداتی هم می‌خواهند اعلام کنند تا در اختیارشان بگذاریم که بصورت قانونی با آنها برخورد شود.
 دادستان کل کشور با اعلام اینکه  آن منبع معتبر تاکید کرده که اسامی مستند و معتبر است، لکن خودم اسناد را ندیده‌ام، تصریح کرد: موسسات و مراکزی که این افراد در آن شاغل هستند در آن لیست مشخص و اعلام شده که در مراکز و مناصب دولتی هستند و بهرحال این وزارت اطلاعات است که باید بررسی کند.
 منتظری با تاکید بر اینکه اشتغال دوتابعیتی‌ها طبق قانون در مراکز اجرایی و دولتی ممنوع است، گفت: امیدواریم وزارت اطلاعات این موارد را به خوبی بررسی کند چون بهرحال دوتابعیتی‌ها معمولا موضوع را کتمان می کنند و آن را افشا نمی‌کنند و این دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی هستند که باید آن را بررسی کنند.
گفتنی است، معاون اول قوه قضائیه روز چهارشنبه گذشته در پاسخ به اینکه وزیر اطلاعات در واکنش به اظهارات اخیر دادستان کل کشور گفته است، اگر مدیر دوتابعیتی وجود دارد، معرفی شود تا برکنار کنیم، اظهار داشت: بحث این است که طبق قانون افراد دوتابعیتی نمی‌توانند مسئولیت دولتی داشته باشند و قطعا هم ما دوتابعیتی داشتیم و لذا برخی هم از کار برکنار شدند.
محسنی‌اژه‌ای افزود: برخی از افراد دوتابعیتی وجود دارند که ممکن است قبلا مسئولیتی داشتند اما الان ندارند و برخی از دوتابعیتی‌ها نیز وجود داشتند که به خاطر ارتباط با بیگانه و اتهامات دیگر دستگیر شدند.
وی توضیح داد: در حال حاضر نیز دستگاه‌های نظارتی بعضا اعلام می‌کنند که هنوز مدیران دوتابعیتی در دستگاه‌ها وجود دارند. طبعا آقای منتظری اطلاعات خود را به آقای علوی وزیر اطلاعات خواهد داد. البته خود وزارت اطلاعات باید از این موضوع اطلاع داشته باشد و اگر چنانچه مدیران دوتابعیتی وجود داشته باشد و وزیر اطلاعات مطلع نباشد به نظر من نقص از وزیر اطلاعات است که چرا نباید از موضوع خبر داشته باشد.
یک نفر هم
 مدیر دو تابعیتی نداریم
وزیر اطلاعات نیز روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت،گفت: تا این لحظه کسی به ما اعلام نکرده است که مدیران دوتابعیتی در کشور وجود دارد، این مسئله مصادیق آنچنانی ندارد البته اگر یک الی پنج مورد هم وجود داشته باشد آیا در حدی است که به عنوان موضوع مبتلا به کشور به آن پرداخته شود.
محمود علوی افزود: این درست نیست که ذهنیت جامعه به خاطر پنج مسئول دوتابعیتی مورد تشویش قرار گیرد، در حالی که بنده بر این باور هستم که ما یک نفر هم مدیر دو تابعیتی نداریم، اگر هست بگویند.
علوی گفت: مرجع رسمی شناخت دوتابعیتی‌ها نظارت اطلاعات است و برای همین منظور هم شبکه اطلاعات‌یابی داریم که اگر فردی برایمان محرز شد که دوتابعیتی است، از حضورش در ساختار مدیریت نظام مطلع می‌شویم و در صورت تأیید، تذکر گرفته و از مسئولیتشان فاصله می‌گیرند.
وی تمامی آمارهای ضدونقیض درباره مدیران دوتابعیتی در کشور را تکذیب کرد.