kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

کیهان و خوانندگان





33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* آخرین دستاورد دولت یازدهم از سفر نخست‌وزیر سوئد، پیشنهاد قطعنامه تحریمی ضدمردم ایران توسط سوئد بود! دستاوردهای دولت تمامی ندارد و به جای رشد و شکوفایی،‌ تحریم‌ها شدت بیشتری گرفته است و همه اینها از برکات برجام است!
1182---028
* دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی کشور چگونه می‌خواهند تماشاچی بودن خود در قضیه حضور چند عنصر دولتی در پارتی شبانه در منزل سفیر کشور سوئد با وجود خانم‌های بدون حجاب آن هم برای عقد تفاهم‌نامه را برای ملت فهیم ایران توجیه کنند، آن هم بعد از نمک‌نشناسی سوئدی‌ها پس از این سفر و پیشنهاد قطعنامه ضدایرانی آنان؟
6643---0919
* یادداشت مدیر مسئول کیهان  را در روزنامه 95/11/30 خواندم. تنها باید گفت؛ اگر قرار باشد این انفعال همچنان در دستگاه دیپلماسی ادامه پیدا کند، امیدوارم دوستداران و کاسبان برجام از خواب غفلت بیدار شوند. آیا پاسخی برای حقایق مندرج در یادداشت کیهان دارند؟ یا با همان حربه فرسوده و قدیمی، کیهان را متهم به افراط‌گری می‌کنند؟!
نیکنام
* هنوز چند روزی از جشن مفتضحانه‌ای با عنوان جوانان جهان اسلام در شیراز نگذشته بود که در اقدامی عجیب امضای تفاهم‌نامه تجاری با کشور سوئد در خانه سفیر آن هم در تهران و بلافاصله پس از آن تقاضای این کشور غربی برای تشدید تحریم‌های جمهوری اسلامی بودیم واقعا به کجا می‌رویم؟!
8886---0930
* مرحبا به این حقوق شهروندی دولت و نمایندگان همسو با آن که به جای باز کردن قفل‌ها، بر دهان منتقدان قفل می‌زنند و حق شهروندی که با سؤال خود از سخنران جلب توجه کند مجازات زندان است!
9891---0918
* دولت و برخی از نمایندگان مجلس تمام مشکلات کشور را حل کرده بودند فقط مانده بود که مجالس سخنرانی را سر و سامان بدهند. واقعا خجالت‌آور است که می‌خواهند قانون وضع کنند که اگر کسی در یک سخنرانی با سؤال خود از سخنران جلب توجه کرد تا 2 سال به زندان باید برود! کاش مطبوعات نام نمایندگان امضاکننده این طرح را اعلام می‌کردند تا در انتخابات بعد با چشمانی باز‌تر رای بدهیم.
0104---0935 و 7345---0912
* ورود دولت ترامپ به حمایت از سران فتنه، ادامه مسیر شیطان بزرگ برای مقابله با نظام اسلامی است و هم‌زمانی طرح آشتی ملی از سوی دسیسه‌بازان ریزشی نظام و فتنه‌انگیزان نشان‌دهنده وحدت مسیر فتنه‌گران با  ترامپ است. اما رویش‌های مردمی به تعبیر رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، اقیانوس عظیمی است که این تفاله‌ها و ریزگردها را به زباله‌دان تاریخ خواهند ریخت. مردم هرگز با فتنه‌گران از در آشتی درنمی‌آیند. تاریخ 38 ساله انقلاب اسلامی گویای این واقعیت است.
نراقی
* همان‌طور که امام خامنه‌ای فرمودند مردم با کسانی که به عاشورای حسینی(ع) اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی‌‌کنند. بنابراین سران فتنه که آن‌طور به جان مردم و دارایی و حیثیت کشور لطمه زدند تنها یک راه دارند و آن توبه و عذرخواهی است.
8411---021 و 9671---0912
* یکی از محکومان فتنه 88 گفته وقتی حفظ سوریه مهم‌تر از خوزستان شد باید نسبت به چنین وضعیتی در خوزستان متاسف و دلواپس باشیم. می‌خواهم بگویم اولا مواظب باشید چون رئیس‌جمهور مخالف دلواپسان است. ثانیا رئیس سازمان محیط زیست که دوست خود شماست گفته است آنچه بحران ریزگردها را غیرقابل مهار ساخته وجود داعش در منطقه است. ثالثا فقط آن مردان جان برکفی که نگذاشتند عراق و سوریه توسط تکفیری‌های وحشی بلعیده شود می‌توانند خوزستان را از این وضع نجات دهند و اینکه تا به حال کاری صورت نگرفته است را باید از دوستانتان در دولت تدبیر سؤال کنید. راستی آیا فتنه‌گران فراموش کرده‌اند که مردم می‌دانند حامیان آنها در سال 88 همان حامیان داعش و دیگر جنایتکاران تروریست بودند.
عسکری و 8181---0933
* عوامل فتنه سال 88 بعد از  آنکه به اهداف توطئه شوم خود نرسیده‌اند برای فریب افکار عمومی صحبت از آشتی ملی می‌‌کنند. اگر راست می‌گویند چرا در زمان شعله‌ور بودن آتش فتنه به محور وفاق ملی یعنی رهبری و نصایح دلسوزانه‌اش بی‌اعتنا بودند و چرا اکنون از ملت عذرخواهی نمی‌کنند؟
7991---914 و 7998---0919
* توهین به مقدسات و آشوب و برهنه کردن بسیجیان از طرف فتنه‌گران از خاطر مردم پاک نمی‌شود و 9 دی سند محکمی برای نفرت مردم از عاملان فتنه است آشتی ملی واژه‌ای غریب است زیرا کسانی که به ارزش‌ها و اعتقادات و حریم‌های مردم احترام نمی‌گذارند و اصل نظام و آرمان‌های نظام را مورد حمله قرار می‌دهند خائن هستند آیا خائن می‌تواند تقاضای آشتی ملی کند؟! خائن باید مجازات شود نه اینکه طلبکار باشد.
6357---021
* روزنامه‌های زنجیره‌ای به عنوان مثال به قضیه آشتی ملی آب و تاب فراوان می‌دهند، معلوم است که چه وضعی دارند ولی نه تنها دستگاه‌های نظارتی آن‌گونه که انتظار است به وظیفه خود در قبال آنها رفتار نمی‌کنند بلکه متأسفانه یارانه بیشتری هم در این دولت به چنین مطبوعاتی تعلق می‌گیرد.
افضلی- تهران
* وقت آن رسیده که سیمای جمهوری اسلامی برای احقاق حقوق مردم که رهبر معظم انقلاب فرمودند که گلایه‌مندند به طرح‌های تبلیغاتی رئیس‌جمهور در وعده‌های داده شده به مردم و وعده‌های برجامی و پسابرجامی وی بپردازند تا شاید دولتی‌ها به جفائی که در حق مردم می‌کنند واقف شوند. بد نیست به سفرهای اروپائیان و تبلیغات پیش و پس آنها و از جمله سفر اخیر سوئدی‌ها و ذوق و شوق برخی در خانه سفیر و انعقاد قراردادهای پوچ، و نتیجه سفر که تقاضای قطعنامه ضد ایرانی توسط آنها شد پرداخته شود. برخی سکوت‌ها و سانسور اخبار در این خصوص باعث تجری هتاکان و نهایتاً تضییع حقوق مردم خواهد شد و این از رسانه ملی دور از انتظار است.
محمودی
* من انتقادی به کیهان دارم که می‌گوید، آقای رئیس‌جمهور برای مشکلات استان خوزستان باید کاری انجام بدهد. مگر کنسرتی لغو شده که آقای رئیس‌جمهور باید کاری انجام دهد و یا مگر نماینده همسویی برایش فرش قرمز پهن نشده که ایشان معترض شوند.
3191---0914
* دولت در ابتدای کار از تدبیر سخن گفت اما با گذشت 4 سال خلاء تدبیر در دولت کاملاً مشهود است. بسیاری از اتفاقات تأسف‌بار مثل مشکلات مردم شریف خوزستان- سیل‌هایی که در بستر لایروبی نشده رودخانه‌ها خسارت وارد کردند، برجام و صرف روزهای سرنوشت‌ساز برای یک توافق تقریباً هیچ و... در نبود مدیریت کارآمد رخ داده است.
8857---0919
* در شهرستان قم به دستور دولت شعارهای مرگ بر آمریکا را از روی دیوارهای شهر پاک می‌کنند. می‌خواستم سؤال بکنم آیا نظام پلید آمریکا تغییر هویت داده و آدم شده است؟ اگر برخی  مسئولان ما تغییر هویت داده‌اند اجازه چنین کاری را نیز دارند؟
صادقی از قم
* چندی قبل از شبکه مستند سیمای جمهوری اسلامی خانواده‌ای ایرانی و صحرانشین معرفی گردید که پدر و پسر این خانواده موفق به ثبت چند اختراع با جوایز ملی و بین‌المللی شده بودند. متأسفانه دولتمردان امروز ما کسانی هستند که مرغ همسایه را غاز می‌پندارند و این نعمت‌ها و داشته‌های خودمان را قدر نمی‌دانند.
1347---0912
* برخی از کسانی که اعتبار و موقعیت خود را از حضرت امام(ره) و خون شهدا و رأی مردم گرفتند فراموش کردند که هیچ بودند و به نام این نظام مقدس به این پست‌های زودگذر چندروزه دنیا رسیده‌اند و به خاطر خود فراموشی با سوءاستفاده و رانت صاحب ثروت‌های افسانه‌ای شده‌اند و به زندگی مرفه در کاخ‌ها روی آوردند و به باورهای دینی و ارزشهای انقلاب پشت پا زدند و مردم را فراموش کردند. ای فراموش‌کاران و ای نمک‌نشناسان! ‌تا دیر نشده به خود آیید و گذشته پرخطای خود را جبران کنید!
معینی