kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
بسیج دانشجویی ۱۴۶ دانشگاه کشور در نامه‌ای خطاب به روحانی

جلسه هیئت دولت را در خوزستان تشکیل دهید

بسیج دانشجویی ۱۴۶دانشگاه دولتی سراسر کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وی خواستند ضمن تشریح اقدامات عملیاتی دولت برای کاهش مشکلات مردم خوزستان جلسه هیئت دولت در این استان برگزار شود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بیش از 146 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور نسبت به وضعیت مشکلات اخیر مردم خوزستان واکنش نشان دادند.
در این نامه با تاکید از روحانی خواسته شده به مشکلات استانی که به فرموده امام دین خود را به اسلام ادا کرده است و در تمامی صحنه‌های انقلابی حضور چشمگیر دارد رسیدگی فوری شود.
تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور از روحانی خواستند جلسه هیئت دولت را به خوزستان انتقال دهد تا کابینه با درک درستی از شرایط این استان بتواند تصمیمات آنی و جدی برای حل مشکلات این استان اخذ کند. متن این نامه به شرح زیر است؛
جناب آقای دکتر روحانی؛
خوزستان استانی است که همواره در شرایط سخت امتحان خود را به خوبی پس داده است. خوزستان در دوران هشت ساله دفاع مقدس به عنوان خط مقدم جبهه، بیشترین خسارات را متحمل شد ولی با این وجود دین خود را به اسلام ادا کرد و تا آخرین نفس در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستاد. جوانان خوزستانی در عرصه دفاع از حرم اهل بیت نیز سنگ تمام گذاشته و با فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌ها، امنیت را برای مردم کشورشان به ارمغان آوردند. حضور همیشگی مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن و خصوصا حضور حماسی آنها در راهپیمایی امسال، سندی بر دلدادگی آنها به راه انقلاب و آرمان‌های والای آن است. اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئولان نباید این حضور باشکوه را به حساب گلایه نداشتن مردم از فعالیت‌هایشان بگذارند.
مردم مؤمن و صبور خوزستان چند سالی است با مشکلاتی دست و پنجه و نرم می‌کنند که به هیچ وجه زیبنده تلاش‌ها و مجاهدت‌هایشان در دوران مختلف نیست. از مشکل بزرگ هجوم ریزگردها گرفته تا مشکلات مربوط به آب و فاضلاب، بیکاری نیروهای بومی، بهداشت و درمان و از همه بدتر مشکل قطعی‌های پی‌درپی آب و برق و تلفن که اخیرا آرامش را از مردم این دیار صلب کرده و آنها را از ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی محروم ساخته است.
آقای دکتر روحانی؛ مردم خوزستان اینک منتظر عملی شدن وعده‌های شما و هیئت دولت‌تان هستند و از جنابعالی و مسئولان دولتی انتظار دارند که برای رفع مشکلات فراوان استان قدم‌های بلندتری برداشته شده و کارهای به مراتب بیشتری انجام دهید.
آقای دکتر روحانی؛ مردم خوزستان از شما انتظار دارند که آنها را در جریان چگونگی عملیاتی شدن وعده‌های خود و رفع مشکلاتشان قرار دهید.
آقای رئیس‌جمهور؛ از شما درخواست می‌کنیم تا با سفر مجدد خود به خوزستان و انتقال یکی از جلسات هیئت دولت به اهواز و اختصاص آن جلسه به مشکلات بی‌شمار استان، مرهمی بر زخم‌های بزرگ مردم این دیار گذاشته و جهت رفع مشکلات و انجام مطالباتشان چاره‌جویی کنید.