kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
روایت هاآرتص از وحشت صهیونیست‌ها

موشک‌های حزب‌الله در جنگ بعدی زیرساخت‌های اسرائیل را نابود خواهند کرد

تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه هاآرتص هشدار داد در جنگ بعدی با حزب‌الله موشک‌های این حزب، زیرساخت‌های شمال و جنوب اسرائیل را نابود خواهد کرد.



تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه هاآرتص با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی از یک دهه گذشته تا به امروز در جنگ‌های خود پیروزی‌ نداشته، نسبت به عواقب ناگوار جنگ با حزب‌الله لبنان هشدار داد.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» طی یادداشتی به قلم «عاموس هرئل»، تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی نوشت، به رغم اظهارات «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ و «نفتالی بنت»، وزیر آموزش و پرورش اسرائيل، مبنی بر اینکه در جنگ آینده با حز‌ب‌الله، باید کار این جنبش یکسره شود، باید به این واقعیت اعتراف کرد که ارتش اسرائیل بیش از یک دهه است که در پایان دادن به نبردها موفقیت چندانی نداشته است. وی افزود، برآوردها در رابطه با موشک‌های حزب‌الله نشان می‌دهد که تعداد این موشک‌ها بالغ بر 80 هزار فروند است که این مسئله، نابودی آنها توسط ارتش اسرائیل را با سختی مواجه می‌کند و می‌توان گفت که تعداد موشک‌های امنیتی اسرائیل از موشک‌های حز‌ب‌الله کمتر است، به گونه‌ای که شاید حزب‌الله روزانه بالغ بر هزار موشک به داخل اسرائیل شلیک کند.
 عاموس هرئل تاکید کرد، جنگ با حزب‌الله ضررهای بزرگی خواهد داشت و تلفات آن برای اسرائیل به مراتب زیادتر خواهد بود و زیرساخت‌های اسرائیل در شمال و مرکز در این جنگ ویران خواهد شد.
از سوی دیگر، اكثر كارشناسان مسائل منطقه و حتي كارشناسان رژيم صهيونيستي در واکنش به سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله، اعتراف کردند که «سیدحسن نصرالله» در مديريت جنگ رواني، يك متخصص است و به راحتي با سخنراني هايش در مواقع حساس، معادله درگيري را به نفع جبهه مقاومت تغيير مي دهد تا جايي كه بايد اعتراف كرد او در اين عرصه، شماره يك است و شماره دو او پيدا نمی‌شود. اين اعتراف دوست و دشمن از آنجا ناشي مي‌شود كه وي در ميدان سياست كه ميدان خدعه و فريب است، به صداقت مشهور است، تا بدان حد كه «شيمون پرز»، رئيس پيشين اسرائیل وي را صادق‌ترين دشمن اسرائيل دانسته است.
 البته صداقتي كه از هوشياري و زمان سنجي و توانايي بالاي او حکایت دارد. سيد حسن نصرالله در اين سخنراني اعلام كرد كه نخست‌وزير اسرائيل هر جنگي را آغاز كند، بازنده نهايي خواهد بود.
وي به صهيونيست‌ها پيشنهاد داد كه پايگاه هسته‌اي ديمونا در جنوب سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين را تخليه كنند.
 زيرا همان‌گونه كه مخازن گاز آمونياك اين رژيم در حيفا در تيررس موشك‌هاي حزب الله قرار دارد، هر نقطه ديگري در سرزمين هاي اشغالي نیز هدف‌هاي مناسبي براي مقاومت اسلامي محسوب مي شوند.