kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
گزارش خبری

مشکلات مردم در بی‌تدبیری مسئولان محلی و منطقه‌ای



ایرج نظافتی
روز شنبه نهم بهمن ماه جاری برای مردم منطقه محروم و مستضعف استان خوزستان یک روز سخت و خاص بود.
خوزستانی که هنوز زخم‌های دوران جنگ تحمیلی در بدنش التیام نیافته و خاک مقدس آن هنوز بوی قدم‌های سربازان جان بر کفی را می‌دهد که مادرانشان هیچ‌گاه به جسم بی‌جان آنان نیز دست نیافتند و سربلند دوران شدند و عنوان جاویدالاثر را گرفتند و اینک خوزستان، این پاره تن ایران اسلامی در نبردی دیگر و در بی‌تدبیری مسئولان محلی و منطقه‌ای قرار گرفته و دفاع مقدس دیگری را تجربه می‌کند.
بر اساس آنچه که در خبرها آمده بود، در نهم بهمن ماه جاری به ناگاه تمام سیستم‌های برق و آب و گاز و تلفن همراه و هرآنچه که وسایل ارتباط‌جمعی امروزی نام دارد در یازده شهر استان خوزستان قطع شد و در این وانفسا نیز خبر رسید که استاندار محترم خوزستان در دیار فرنگ و در کشور لهستان به‌سر می‌برد! اینکه ایشان چرا رفتند و کی و چگونه برگشتند موضوع  بحث ما نیست،اما اینکه مردم رنج دیده خوزستان که همیشه نشان داده‌اند تا پای جان مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و در همین 22 بهمن هم وفاداری خود به جمهوری اسلامی و راه شهدا را نشان دادند، چرا باید اینگونه در شرایط   سخت قرار بگیرند، بسیار جای سؤال و تامل دارد!
مردمی که در طول سال همیشه با مشکل ریزگردها و گرد و غبار روبرو هستند و اینک با قطع ناگهانی آب و برق و تلفن، آن هم به مدت طولانی متحمل خسارات فراوان روحی، روانی و اقتصادی شده‌اند و اینک چه کسی پاسخگوی این همه خسارات مردم آن منطقه است؟
فلان کارخانه صنعتی یا شرکت تولیدی و خدماتی یا حتی یک مغازه کوچک تامین مایحتاج مردم در محله‌ای از محله‌های شهر اهواز وقتی با قطع ساعت‌ها برق مواجه شود بدون شک با فاسد شدن تمامی اقلام خوراکی روبرو خواهد شد و در این میان سؤالی که در افکار عمومی مطرح می‌گردد این است که به راستی دولت تدبیر و امید چه تدبیری برای این مهم اندیشیده و چگونه می‌خواهد خسارات وارده به مردم را جبران کند؟سوای این موارد، مقصر ماجرا کیست و چرا و چگونه به یکباره تمام امکانات خدماتی و رفاهی یازده شهر مختل و تعطیل می‌شود؟ و پاسخگوی خسارت‌های مردم کیست؟
در طنزی در شبکه‌های اجتماعی آمده بود: «صدام جنایتکار با حمله نظامی نتوانست 11 شهر خوزستان را همزمان به تعطیلی بکشاند اما بی‌تدبیری مسئولان دولت تدبیر و امید توانست!»