kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

کوتاه از شهرستان‌ها


افتتاح 3 طرح
ساری - خبرنگار کیهان: سه طرح زیربنایی با اعتباری بالغ بر 372 میلیارد و 500 میلیون ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به بهره‌برداری رسید.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: از مجموع 372 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی حدود 87 میلیارد ریال برای ساخت مرکز کنترل ترافیک دریایی، 17 میلیارد و 500 میلیون ریال برای شناور بارج برای مقابله با آلودگی و 268 میلیارد ریال نیز صرف ساختمان عملیاتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر شده است.
بهره‌برداری از 758 پروژه عمرانی
758 پروژه عمرانی، فرهنگی، زیربنایی و بهداشتی، درمانی و خدماتی به ارزش 681 میلیارد تومان همزمان با سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی در مازندران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
استاندار مازندران آغاز عملیات اجرایی 29 پروژه جدید در دهه فجر را یادآور شد و افزود: 2 هزار و 750 پروژه با صرف 223 میلیارد تومان در روستاهای مازندران اجرا شده است.ربیع فلاح در خصوص پرداخت خسارت به باغداران گفت: 30 میلیارد تومان برای جبران خسارت به صورت بلاعوض، 200 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات با بهره 10 درصدی به باغداران خسارت دیده پرداخت می‌شود.
4 پروژه برق‌رسانی افتتاح شد
بناب - خبرنگار کیهان: همزمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر 4 پروژه برق‌رسانی به بهره‌برداری رسید. طرح احداث و اصلاح خط 20 کیلوولت هوایی بلوار لاله، طرح احداث خط 20 کیلوولت زمینی حد فاصل پست اولیاء مسجد تا مهرآباد، طرح زمینی کردن خط شهری 3 مداره بلوار سهند با نصب 6 دستگاه اسپید کنترل از راه دور، خط دو مداره حد فاصل ابتدای جاده چلقایی تا بالاتر از ورودی جاده روشت و طرح احداث خط 20 کیلوولت جاده روستای قره چپق طرح‌هایی است که افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. علی حاج‌زاده مدیر امور برق بناب گفت: جهت اجرای این پروژه‌ها بالغ بر 29 میلیارد و 385 میلیون و 299 هزار و 800 ریال اعتبار هزینه شده است.
افتتاح مجتمع آبرسانی
جاسک - خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان جاسک گفت: به مناسبت دهه فجر با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد ریال مجتمع آبرسانی آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در روستای «سورک» بخش لیردف شهرستان جاسک افتتاح شد.وی اظهار کرد: با افتتاح مجتمع آبرسانی سورک در این شهرستان بیش از 3 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.محمد احمدی گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه 102 میلیارد ریال است.وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این مجتمع 18 روستای بخش لیردف از گردونه آبرسانی سیار خارج شدند.
افتتاح 9 پروژه برق‌رسانی
ساری- خبرنگار کیهان: همزمان با دهه فجر با اعتباری بالغ بر 13میلیارد و 491 میلیون ریال 9 پروژه برق‌رسانی در بخش‌های نیروگاهی، انتقال و فوق توزیع در مازندران افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.
مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران گفت: نیروگاه 10 مگاواتی کله‌بست با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال، نیروگاه 6/9 مگاواتی تنکابن 2 با هزینه‌ای بالغ بر 120میلیارد  ریال و اصلاح خطوط 63 کیلوولت غرب مازندران به طول 150 کیلومتر حد فاصل رویان الی چابکسر با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.حسین افضلی افزود: 8 پروژه دیگر ایستگاه فوق توزیع جی‌آی‌اس‌ آمل، خط کابلی، مدار کابلی و چند ایستگاه فوق توزیع نیز کلنگ‌زنی شد.
طرح تحول سلامت
* قاسم جان‌بابایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت در مازندران قریب به 6 هزار میلیارد ریال صرف ساخت 14 کلینیک ویژه سلامت، 127 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، 28 مرکز جامع سلامت، 9 مرکز آموزش بهورزی، 8 ساختمان ستاد شبکه بهداشت و 230 خانه بهداشت روستایی، بهسازی و تجهیز 212 مرکز بهداشتی درمانی و بیتوته پزشکان، 14 اورژانس بیمارستانی، 113 تخت ویژه، CCU ICU، NiCU و PICU، چهار بخش تشخیصی و درمان سرطان و مرکز جامع سرطان مازندران با ارائه خدمات شیمی درمانی، پیوند استخوان و رادیوتراپی، 8 مرکز دیالیز، 9 بلوک زایمانی، 18 کلینیک دندانپزشکی، 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای و افزایش 48 آمبولانس به ظرفیت‌های اورژانس 115، تجهیز 2 بیمارستان امام خمینی(ره) آمل و آیت‌الله طالقانی چالوس و ساخت بیمارستان 50 تختخوابی عباس‌آباد شد که از این نظر رتبه اول را در کشور در حوزه سلامت به خود اختصاص داده است.
توزیع سبد غذایی
مشهد- خبرنگار کیهان: معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از توزیع 10 هزار بسته غذایی در میان نیازمندان روستاهای محروم استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به مناسبت دهه فجر خبر داد.مصطفی خاکسار قهرودی ابراز داشت: این طرح با همکاری سپاه ثامن انجام و بسته‌های غذایی با حضور تعدادی از خدام بارگاه منور رضوی در میان نیازمندان توزیع شد.وی افزود: هر کدام از این بسته‌های غذایی حاوی 10 کیلوگرم برنج، حدود 4 کیلوگرم روغن و مقادیری ماکارونی، سویا و انواع حبوبات هستند.
12 طرح عمرانی
بناب- خبرنگار کیهان: فرماندار بناب گفت: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 12 طرح عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 بهره‌‌برداری از مدرسه
* یک مدرسه 3 کلاسه خیرساز بانوان در روستای کوته‌‌مهر بناب به بهره‌برداری رسید. برای این مدرسه 2 میلیارد ریال هزینه شده است.همچنین در ایام دهه فجر برج دیده‌بانی و سایت پرنده‌نگری تالاب قره قشلاق بناب افتتاح و بهره‌برداری شد. در این تالاب 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
بهره‌برداری از 79 طرح
قوچان- خبرنگار کیهان: فرماندار قوچان از بهره‌برداری 79 طرح در ایام دهه فجر در این شهرستان خبر داد. علیرضا قامتی گفت: تعداد 79 طرح عمرانی و خدماتی با 180 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و همچنین کلنگ 7 طرح با 20 میلیارد ریال زده شد.
افتتاح بیش از هزار پروژه
چناران- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در دهه فجر امسال هزار و 228 پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری رسید که 87 طرح عمرانی با صرف 347 میلیارد تومان متعلق به چناران است.
دکتر حسینی گفت: در چناران 10 واحد صنعتی در عرصه تولید مواد غذایی، بهداشتی، 16 طرح تولیدی کشاورزی، 7 واحد آموزشی، 3 طرح گردشگری، 7 طرح ورزشی، 14 طرح عمرانی شهری و بیش از یک هزار مسکن مهر از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که افتتاح شد.
افتتاح پیاده‌راه
همدان- خبرنگار کیهان: نخستین پیاده‌راه شهر همدان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، افتتاح شد.سیدمصطفی رسولی، شهردار همدان اعلام کرد: طرح تبدیل 6 خیابان منشعب از میدان امام خمینی(ره) به عنوان میدان مرکزی شهر همدان و پیاده‌راه بوعلی به عنوان اولین از این نوع پروژه در شهر همدان به وسعت 900 متر با صرف 7 میلیارد تومان اعتبار طی مدت چهار ماه به اجرا درآمده است و در ادامه نیز ساماندهی میدان امام خمینی(ره) و پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان در اسفند ماه آغاز می‌شود.
بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی
تبریز- خبرنگار کیهان: همزمان با دهه فجر چند طرح صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی به ارزش 267 میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شد. واحد لوله و پروفیل، واحد تولید و ساخت تانکرهای مخزنی و کانتینرهای فلزی، طرح توسعه واحد تولید اتصالات برنجی، نوشت‌افزار و توسعه کمپرسور تبریز از جمله این طرح‌ها است که برای 160 نفر فرصت شغلی نیز ایجاد کرده است.