kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
معاون وزیر راه و شهرسازی:

شهرهای جدید کشور با مسیر ریلی به شهر مادر متصل می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرهای جدید ایجاد شده در نزدیک شهرهای مادر با مسیر ریلی به شهر اصلی متصل می‌شوند.


محسن نریمان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 9 طرح عمرانی در شهر جدید گلبهار افزود: هم اکنون ساخت قطار شهری در شهرهای جدید گلبهار، مجلسی، فولادشهر، صدرا، سهند و پردیس در مرحله اجرا یا مطالعه قرار دارند.وی اظهار کرد: رویکرد دولت یازدهم، گسترش شهرهای جدید به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های منطقه‌ای است.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: با این رویکرد توسعه شهرهای جدید در کشور ادامه خواهد داشت و نسل نوینی از شهرها شکل خواهند گرفت.
وی گفت: پیشتر تلاش می‌شد شهرهای جدید در کنار شهرهای بزرگ و مادر ایجاد شوند اما در رویکرد جدید تلاش می‌شود شهرها بر اساس امکانات و مزیت‌های هر منطقه، مسائل زیست محیطی، جذابیت‌های گردشگری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی و جلوگیری از حاشیه نشینی طراحی و تعریف شوند.
وی اظهار کرد: در این راستا یکی از بهترین شهرهایی که ساخت آن آغاز شده است، شهر جدید تیس در کنار دریای عمان و بین شهرهای چابهار و کنارک است که با رویکرد تفریحی، گردشگری، مسکونی و پاسخ به نیازهای منطقه به ویژه تامین نیازهای صنایع پتروشیمی فعال در آن منطقه و جلوگیری از حاشیه نشینی، در حال ساخت می‌باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با این رویکرد ساخت شهرهای جدید در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان افزایش خواهد یافت تا پاسخگوی نیازهای منطقه و اقبالی که نسبت به آن وجود دارد باشد و همچنین از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری شود.
هم اکنون 17 شهر جدید در کشور دایر است که 2 شهر گلبهار و بینالود در استان خراسان رضوی قرار دارند.