kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

تخلیه پرتقال‌های خریداری شده مازندران به دریا تکذیب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: حتی یک کیلوگرم از پرتقال‌های یخ‌زده خریداری شده از باغداران را به دریا نریختیم.

ساری- خبرنگار کیهان:

دلاور حیدرپور با بیان اینکه ظرفیت 9 کارخانه فرآوری آب میوه استان 150 هزار تن است عنوان کرد: تعدادی از این کارخانه‌ها آماده به کار نبودند و برخی همکاری نکردند و حداکثر توانستیم روزانه 500 تا 600 تن پرتقال برای فرآوری به آنان تحویل دهیم.
وی عنوان کرد: پرتقال‌های یخ‌زده را با 20 تا 30 درصد افت از باغدار تحویل گرفتیم اما انتظار ما از صنایع تبدیلی و تکمیلی استان و کشور این بود که حداقل روزی هزار تا دو هزار تن پرتقال تحویل کارخانه دهیم تا از صف‌های طولانی و نارضایتی جلوگیری شود.
حیدرپور اضافه کرد: برخی دلالان پرتقال را کیلویی 100 تومان در صف تحویل به کارخانه‌ها خریداری کردند و کیلویی 300 تا 400 تومان فروختند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی، گفت: برای نوسازی صنایع تبدیلی ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است. حیدرپور با عنوان اینکه در مجموع 23هزار تن پرتقال با قیمت 550 تومان برای فرآوری و 130هزار تن مرکبات غیرقابل مصرف با قیمت 350 تومان از باغداران تحویل گرفته شده است گفت: این میزان در طول 60 روز به کارخانه‌ها تحویل شد.
حیدرپور ادامه داد: 37 هزار تن پرتقال درجه یک تا سه را توسط سازمان تعاون روستایی از باغداران خریداری کردیم و یک گرم از آن را دور نریختیم و احتمال دارد خود باغداران بخشی از محصولات را دور ریخته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: هیچ دستگاه دولتی 130 هزار تن پرتقال خسارت دیده را تحویل نگرفته تا آن را به دریا و رودخانه بریزد.