kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

شکایت شرکت آب منطقه‌ای گیلان از شهرداری رشت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران دلیل شکایت از شهرداری رشت را درخواست صدور سند مالکیت برای تالاب عینک عنوان کرد.

رشت - خبرنگار کیهان:

لطفی در این نشست، اظهار داشت: شهرداری منطقه 4 رشت با ارسال نامه‌ای، از آب منطقه‌ای گیلان خواسته بود تا از تالاب عینک این شهر بعنوان مکانی برای گردشگری استفاده کند که آب منطقه‌ای گیلان پس از اخذ موافقت تهران با درخواست شهرداری رشت برای گردشگری محیط اطراف تالاب موافقت، اما شهرداری رشت متعاقب آن، درخواست صدور سند مالکیت بنام شهرداری را به اداره ثبت ارائه داد.
وی اضافه کرد: طبق قانون، تالابها متعلق به آب منطقه‌ای است و طرح شکایت آب منطقه‌ای گیلان از شهرداری رشت نیز تنها برای جلوگیری از جریان ثبت سند آن منطقه به نام سازمان دیگر بوده است.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان در ادامه با اشاره به احیای رودخانه‌های رشت، افزود: برای پاکسازی 2 رودخانه رشت، 50 میلیارد تومان مصوب شده که از این مبلغ تنها 15 میلیارد تومان تخصیص و از این 15 میلیارد تومان نیز فقط 3 میلیارد تومان به دست آب منطقه‌ای رسیده است. به گفته لطفی برای پاکسازی رودخانه‌های «زرجوب» و «گوهررود» شهرستان رشت حدود 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.