kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
دادستان عمومی و انقلاب البرز:

تغییر کاربری باغ سیب کرج خط قرمز دستگاه قضایی است

شاکرمی با رد خبرهای مربوط به تخریب و تغییر کاربری باغ سیب کرج، گفت: دستگاه‌ها مکلف شده‌اند تا پایان سال 96 نسبت به احیای باغ سیب و جایگزین کردن نهال‌های جدید اقدام کنند.

کرج- خبرنگار کیهان:

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به برخی خبرهای منتشر شده درباره تخریب باغ سیب کرج و تغییر کاربری آن گفت: گزارش‌های مربوط به تغییر کاربری آن مجموعه صحت ندارد و کندن درختان در هماهنگی با دستگاه قضایی و با هدف جایگزینی درختان جدید با درختان فرسوده و در آستانه نابودی است.
وی با تاکید بر حساسیت دادستانی نسبت به باغ سیب کرج، تغییر کاربری آن را خط قرمز دستگاه قضایی استان عنوان و تصریح کرد: باغ سیب کرج برای سال‌ها، قربانی اختلافات چندین دستگاه بود که در آن ذی‌نفع بودند و حتی برخی مترصد تغییر کاربری بودند ولی با ورود دستگاه قضایی استان از اواسط سال قبل، دستگاه‌ها موظف شده‌اند تا پایان سال 96، مقدمات لازم برای احیای این باغ را به سرانجام برسانند.
شاکرمی افزود: یکی از مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال که در دادگستری استان البرز برگزار می‌شود جایگزینی نهال‌های دارای عمر مفید و اصلاح شده با درختان کنونی است که اکنون به پایان عمر مفید خود رسیده‌اند برای اینکه متوسط عمر درخت سیب با توجه به نوع آن معمولا بین 20 تا 50 سال است.
وی تاکید کرد: این اطمینان را به مردم استان می‌دهیم که با پشتیبانی آنها اجازه تغییر کاربری یا تخریب این باغ‌ را به هیچ فرد یا ارگانی نخواهیم داد.