kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

اخبار ورش جهان


ریکاردو کاروالیو جدیدترین ستاره لیگ چین
مدافع پیشین چلسی، رئال مادرید و تیم ملی فوتبال پرتغال با امضای قراردادی به تیم شانگهای چین پیوست. ریکاردو کاروالیو جدیدترین ستاره فوتبال جهان است که به عضویت یک تیم چینی درآمد. او که پیشینه بازی در تیم‌هایی چون چلسی و رئال مادرید را در کارنامه دارد، با شانگهای به توافق رسید و قراردادش را عصر دیروز امضا کرد.در بیانیه باشگاه شانگهای آمده است: پیوستن کاروالیو به تیم را خوش‌آمد می‌گوییم و مطمئن هستیم او توانایی و تجربه کافی برای قوی کردن خط دفاع ما را در آینده دارد.کاروالیو که بعد از جدایی از موناکو بازیکن آزاد شده بود، به شانگهای پیوست تا هم‌تیمی اسکار (بازیکن پیشین چلسی) در این تیم شود.
فاش شدن رابطه بد بازیکنان بارسلونا با انریکه
شبکه کوپه اسپانیا به رابطه بد بازیکنان کلیدی بارسلونا و سرمربی تیم اشاره کرد. آینده لوییس انریکه در بارسلونا نامشخص است. شبکه کوپه اسپانیا به شکست سنگین بارسلونا برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد و از رابطه بد میان بازیکنان کلیدی و سرمربی اسپانیایی بارسلونا خبر داد. این شبکه اعلام کرد بازیکنان مهم بارسا از سرمربی خود راضی نیستند و او را در بالا بردن سطح تیم و پیدا کردن راه حل ناتوان می‌دانند. این رابطه بد از قبل در تیم بارسلونا وجود داشته است. بارسا در شرایط خوبی قرار ندارد در لالیگا با یک اختلاف امتیاز و دو بازی بیشتر، پس از رئال مادرید در جایگاه دوم قرار دارد. شاگردان انریکه در هشت بازی از ۲۲ بازی‌شان امتیاز از دست دادند. آنها برابر آلاوس و سلتاویگو شکست خوردند و برابر اتلتیکو مادرید، مالاگا، رئال سوسیداد، رئال مادرید، ویارئال و رئال بتیس به تساوی رسیدند.
واکنش آسافا پاول به صحبت‌های بولت
دونده جاماییکایی و رقیب یوسین بولت در واکنش به صحبت‌های او مبنی بر پابرجا ماندن رکوردهایش صحبت کرد. یوسین بولت روز سه‌شنبه بعد از گرفتن جایزه لاروس اعلام کرد رکورد ۱۰۰ متر او ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شکسته خواهد شد. آسافا پاول در این‌باره اظهار کرد: شکستن هر دو رکورد بولت بسیار سخت است. با این حال من فکر می‌کنم که شکستن رکورد ۱۰۰ متر او آسان‌تر باشد اما شکسته شدن رکورد ۲۰۰ متر به نظر غیر قابل باور می‌آید.پاول بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ رکورد ۱۰۰ متر را در دست داشت. در سال ۲۰۰۹ بولت رکورد این دونده را ۱۴ ثانیه ارتقا داد. نمی‌توانم بگویم چه وقت دوباره ۱۰۰ متر را زیر ثانیه می‌دوم اما دوست دارم که این کار را در کشور خودم جاماییکا انجام بدهم. پاول درباره آینده ورزش دوومیدانی گفت‌: در آینده تکنولوژی پیشرفت می‌کند و ورزشکاران نیز پیشرفت خواهند کرد اما مهم، استعداد است. ۱۰۰ متر بسیار تکنیکی است و دوندگان باید بسیار خوب باشند تا بتوانند رکورد بزنند.
ترکیه به دنبال میزبانی یورو ۲۰۲۴
کشور ترکیه برای میزبانی مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ درخواست میزبانی می‌دهد. ییلدیریم دمیرورن، رئیس‌فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد، این کشور درخواست میزبانی خود برای مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024 موسوم به یورو را به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواهد داد. دمیرورن خبر داد این فدراسیون درخواست خود را در تاریخ 12 اسفند به یوفا ارسال خواهد کرد. این چهارمین تلاش ترکیه برای کسب امتیاز میزبانی مسابقات جام ملت‌های اروپاست. رئیس‌فدراسیون فوتبال ترکیه گفت: ترکیه تنها کشور در اروپا و جهان است که در چند سال اخیر روی 32 ورزشگاه خود سرمایه‌گذاری کرده است. ما بر این باوریم که فدراسیون فوتبال ترکیه و مردم ترکیه سزاوار پیروزی در کسب میزبانی یورو 2024 هستند.ترکیه پیش از این درخواست میزبانی مسابقات مرحله پایانی جام ملت‌های 2020 را به اتحادیه فوتبال اروپا داده بود که مورد موافقت یوفا قرار نگرفت.مسابقات یورو 2020 هم که شانزدهمین دوره این مسابقات و شصت سالگی این رقابت‌ها خواهد بود به میزبانی 13 کشور برگزار خواهد شد که عبارتند از آذربایجان، بلژیک، دانمارک، انگلیس، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، هلند، رومانی، روسیه، اسکاتلند و اسپانیا.
اصرار یوونتوس بر جذب سانچس
باشگاه یوونتوس تمام تلاش خود را برای به خدمت گرفتن مهاجم ۲۸ ساله توپچی‌های لندن به کار خواهد گرفت. باشگاه یوونتوس که پیش از این صحبت بر علاقه‌مندی‌اش برای به خدمت گرفتن الکسیس سانچس از آرسنال مطرح بود، همچنان اولویت اولش جذب این مهاجم شیلیایی است. روزنامه «توتو اسپورت» در شماره دیروزش مدعی شده، سیستم بازی 1-3-2-4 جدید ماسیمیلیانو آلگری، تغییراتی در استراتژی یوونتوس در نقل و انتقالات تابستانی پیش‌رو به وجود خواهد آورد. این روزنامه ایتالیایی خبر داد، یوونتوس همچنان کورنتین تولیسو از لیون را به عنوان گزینه‌ای برای خط میانی خود در نظر دارد و در کنارش تمام توان خود را برای به خدمت گرفتن الکسیس سانچس از آرسنال به کار خواهد گرفت. اگر این انتقال عملی شود، این مهاجم شیلیایی در کنار گونسالو ایگواین و پائولو دیبالا مثلث خط حمله خطرناکی را در ترکیب بانوی پیر شکل خواهند داد. این در حالی است گفته می‌شود شاید ماریو ماندزوکیچ از جمع راه‌راه‌پوشان تورین جدا شود. سانچس که در حال حاضر با 17 گل زده بهترین گلزن فصل جاری لیگ برتر است، پیش از این پیشنهاد تمدید قراردادش در ازای دستمزد هفتگی 180 هزار پوندی را رد کرده است.
تردید‌گریزمان برای بازی در لیگ برتر
مهاجم فرانسوی روخی‌بلانکو نسبت به حضورش در سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس مردد است. آنتوان‌گریزمان که شایعه پیوستنش به تیم‌هایی انگلیسی از جمله آرسنال و چلسی و به خصوص منچستریونایتد مطرح است، می‌گوید آن شور و شوقی که در سال 2014 برای پیوستن به اتلتیکو مادرید را داشته، اکنون برای پیوستن به تیمی دیگر را ندارد. ستاره 25 ساله سفید و سرخپوشان مادریدی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «مونت‌کارلو» فرانسه گفت: در سال 2014 احساس کردم که باید رئال سوسیه‌داد را ترک کنم، اما در حال حاضر نیاز و یا تمایلی برای ترک اتلتیکو ندارم. کسی نمی‌داند که فصل چطور به پایان خواهد رسید. اگر فصل برای ما پایان بدی داشته باشد، شاید از خودم در مورد آینده‌ام سؤالاتی بپرسم، اما در این مقطع به این موضوع فکر نمی‌کنم. در حالی که گفته می‌شود منچستریونایتد با پیشنهادی 100 میلیون پوندی، بالاترین شانس را برای به خدمت گرفتن این مهاجم فرانسوی دارد، اما خود این بازیکن هنوز مطمئن نیست که مقصد بعدی‌اش کدام تیم و کدام لیگ خواهد بود. گریزمان تأکید کرد: از خودم می‌پرسم که در صورت ترک اتلتیکو کجا می‌توانم بروم؟ در اسپانیا تیم‌های بارسلونا و رئال‌مادرید گزینه هستند. بارسا سه مهاجم (نیمار، مسی و سوارس) در خط حمله‌اش دارد. رفتنم به رئال‌مادرید هم غیرممکن است و این به خاطر اینکه آنها رقیب سنتی اتلتیکو هستند و فکر کنم پیمانی بین دو باشگاه هست که انتقال از یکی از این دو تیم به تیم مقابل انجام نشود. وی تصریح کرد: در مورد انگلیس هم باید بگویم که نسبت به زندگی شخصی‌ام در آنجا تردیدهای زیادی دارم. در کنار این‌ها انگلیس همیشه بارندگی است و هوای بدی دارد، این در حالی است که من نیاز به این دارم که بیرون بروم و این خوشحالم می‌کند.