kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

کار آسان صدرنشین در هفته هجدهم لیگ برتر بسکتبال

مسابقات لیگ برتر بسکتبال بدون احتساب دیدارهای معوقه هفته سیزدهم، امروز با برگزاری دیدارهای هفته هجدهم به پایان مرحله گروهی می‌رسد.



رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور که به خاطر حضور تیم ملی در رقابت‌های غرب آسیا و بعد از آن دیدارهای تدارکاتی با ژاپن، متوقف شده بود از امروز پنج‌شنبه با برگزاری دیدارهای هفته هجدهم پیگیری خواهد شد. این آخرین هفته از نیم فصل دوم این رقابت‌ها است که در تهران و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود. البته این نیم فصل پنج دیدار معوقه دارد که مربوط به هفته سیزدهم می‌شود و قرار است دوشنبه آینده برگزار شود اما در هر صورت امروز دیدارهای آخرین هفته مرحله گروهی (رفت و برگشت) لیگ بسکتبال برگزار می‌شود که نتایج آن تا حد زیادی در موقعیت تیم‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
در این هفته از رقابت‌ها پتروشیمی که به خاطر باخت کمتر و امتیاز بیشتر نسبت به رقیبانش، هفته هاست صدر جدول رده بندی را در اختیار دارد به مصاف تیمی می‌رود که از همان ابتدای فصل در قعر جدول بود و به خاطر نداشتن هیچ بردی همچنان در این جایگاه به سر می‌برد. این دیدار در بندرامام برگزار می‌شود و همین مسئله آسانی کار شاگردان مهران شاهین طبع را بیشتر هم خواهد کرد.
همچنین تهران میزبان دو دیدار است که یکی در تالار آزادی و میان دو تیم نیروی زمینی و شهرداری اراک برگزار می‌شود و دیگری در سالن اختصاصی دانشگاه آزاد و میان این تیم با شهرداری گرگان؛ علاوه بر این دو دیدار هم در کاشان و تبریز برگزار می‌شود. در چارچوب این رقابت‌ها شهرداری کاشان میزبان شیمیدر خواهد بود و تیم دوم جدول رده بندی یعنی نفت هم در تبریز به میدان می‌رود.
برنامه دیدارهای هفته هجدهم لیگ بسکتبال به این شرح است: * پتروشیمی – لوله آ.اس شیراز * شهرداری تبریز – نفت آبادان *شهرداری کاشان – شیمیدر تهران * نیروی زمینی – شهرداری اراک * دانشگاه‌آزاد تهران – شهرداری گرگان.
بعد از برگزاری دیدارهای معوقه هفته سیزدهم و نهایی شدن جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی، مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای مرحله دوم پیگیری خواهد شد. در این مرحله تیم‌هایی صاحب رده بندی زوج و فرد شده‌اند که در دو گروه A و B قرار گرفته و به صورت دوره‌ای دیدارهای شان را دنبال خواهند کرد. در پایان این مرحله تیم‌های پنجم هر گروه حذف شده و تیم‌های اول تا چهارم در قالب مرحله پلی آف، دیدارهای شان را پیگیری خواهند کرد.