kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
جام جهانی کشتی از امروز در کرمانشاه آغاز می‌شود

ایران در اندیشه کسب ششمین قهرمانی متوالی

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی پا به رقابت‌های جام جهانی می‌گذارد که می‌تواند با تکیه بر نفرات اصلی خود و تشویق بی‌امان تماشاگران ایرانی ششمین قهرمانی متوالی در این رقابت‌ها را جشن بگیرد.



از صبح امروز سالن امام خمینی(ره) کرمانشاه میزبان هشت تیم برتر کشتی آزاد جهان است. ایران، آمریکا، روسیه، ترکیه، مغولستان، آذربایجان، گرجستان و هند 8 تیمی هستند که باید در دو گروه چهار تیمی برای رسیدن به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به مصاف هم بروند.
با نگاهی به کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها می‌توان به سطح کیفی بالای این مسابقات پی برد؛ جایی که تیم‌هایی همچون ایران، آمریکا، ترکیه ، آذربایجان و گرجستان با ترکیبی از نفرات اصلی به کرمانشاه می‌آیند و تیم همیشه مدعی روسیه نیز هر چند مانند همیشه با نفرات اصلی خود به ایران نمی‌آید اما با این وجود نفرات برتر کشتی آزاد روسیه در جام یاریگین حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز مثل سال‌های گذشته با ترکیب اصلی خود در جام جهانی حاضر می‌شود مخصوصا اینکه این‌بار این رقابت‌ها در ایران برگزار می‌شود و هدف رسیدن به ششمین قهرمانی متوالی در دیار شیرین و فرهاد است. ایران در سه دوره قبلی در خاک آمریکا جام قهرمانی را بالای سر برده است.
گروه A: آذربایجان، روسیه، آمریکا، گرجستان
رقابت در گروه A بسیار سخت‌تر از گروه مقابل است، جایی که آمریکا، روسیه، گرجستان و آذربایجان به مصاف یکدیگر می‌روند. با توجه به حضور نفرات شاخصی چون جردن باروز و کایل اسنایدر 2 طلایی المپیک در ترکیب آمریکا، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این تیم بخت نخست صعود به دیدار نهایی و مصاف با ایران، مدعی اصلی این رقابت‌هاست.
گروه B: ایران، ترکیه، مغولستان، هند
اما در گروه مقابل، ایران شانس اصلی صعود به فینال است و به نظر می‌رسد کار چندان سختی نیز برای راهیابی به دیدار نهایی نداشته باشد.ایران برای رسیدن به فینال باید از سد ترکیه، هند و مغولستان عبور کند که در این میان می‌توان از ترکیه به عنوان سرسخت‌ترین رقیب ایران نام برد.
تمامی نفرات المپیکی ایران به غیر از رضا یزدانی که به علت عمل جراحی راهی آلمان شده، سایر نفرات در جام جهانی برای ایران به روی تشک می‌روند تا خادم بار دیگر نشان دهد نگاه ویژه‌ای به رقابت‌های جام جهانی دارد.
حضور حسن رحیمی دارنده برنز المپیک و طلای جهان در وزن 57 کیلوگرم، مصطفی حسین‌خانی نفر سوم جهان در وزن 70 کیلوگرم، حسن یزدانی طلایی المپیک ریو و علیرضا کریمی نفر سوم جهان در وزن 86 کیلوگرم و کمیل قاسمی دارنده نقره و برنز المپیک به همراه تعدادی دیگر از بهترین‌های کشتی ایران در ترکیب تیم ملی نشان‌دهنده عزم ایران برای کسب ششمین قهرمانی متوالی در جام جهانی است.