kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    نجات گمشدگان درکوهستان
کرمان - ایرنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: پس از 6 ساعت جستجو‌ی گروه امداد و نجات کوهستان این جمعیت،10 فرد گمشده در منطقه کوهستانی امجز پیدا شدند.
علی گنج‌کریمی افزود: در پی بارش شدید باران یکی از اهالی عنبرآباد سه شنبه به فرمانداری این شهرستان مراجعه و عدم اطلاع از وضعیت فرزند و 3 نفر از دوستانش در سه روز گذشته را اعلام کرد.
وی با اشاره به تماس فرمانداری با جمعیت هلال احمر عنبرآباد و اعزام گروه امداد و نجات این جمعیت به منطقه مورد نظر گفت: علاوه بر چهار فرد گمشده که برای تفریح به کوهستان امجز رفته بودند، 6 فرد دیگر نیز برای یافتن افراد گمشده به منطقه رفته بودند که از وضعیت سلامتی آنها نیز اطلاعاتی در دست نبود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: با وجود مه گرفتگی شدید و شرایط نامطلوب منطقه، با تلاش 6 امدادگر و تعدادی از اهالی عنبرآباد، افراد مفقود شده شامگاه سه‌شنبه پیدا و به خانواده هایشان تحویل داده شدند.
2 شمش طلا در خودروی سمند
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: مأموران انتظامی شهر کرمانشاه هنگام گشت زنی در میدان امام حسین(ع) این شهر به يك دستگاه سمند فاقد پلاك برخورد کردند و جهت بررسی موضوع، به راننده دستور توقف دادند.
سرتیپ منوچهر امان‌اللهی ادامه داد: راننده خودرو با انجام حرکات حادثه‌ساز سعی داشت از محل متواری شود اما مأموران پس از مدتی تعقیب و‌گریز در همان حوالی، خودرو را متوقف و دو سرنشین آن را دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو دو قطعه شمش طلا که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و به همراه متهمان به مقر انتظامی انتقال یافتند.
سرتیپ امان‌اللهی با اشاره به اینکه طبق اعلام نظر کارشناسان، ارزش شمش‌های مکشوفه دو میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده که حدود 35 سال سن دارند، پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
کیف و کفش خارجی به بازار نرسید
اصفهان- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران انتظامی مستقر در گلوگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا هنگام پایش خودروهای عبوری به دو دستگاه كامیون كشنده مشكوك شده و هر دو را متوقف كردند.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: در بازرسی از این خودروها 430 كارتن كفش خارجی و 240 كارتن كیف و چرم خارجی فاقد هرگونه مدارك گمركی كشف شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: ارزش محموله‌های كشف شده توسط كارشناسان مربوطه چهار میلیارد ریال اعلام شده است.
سرتیپ آقاخانی اظهار داشت : در این خصوص رانندگان هر دو خودرو دستگیر و پس از تشكیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
نجات قوچ از چنگال گرگ
گناباد- ایرنا: رئیس‌اداره محیط زیست گناباد گفت: یک راس قوچ کوهی که مورد حمله گرگ‌های گرسنه قرار گرفته بود، صبح دیروز توسط یک مسافر از چنگال آنها نجات داده شد.
محمد یوسف‌نژاد افزود: این مسافر با وسیله نقلیه خود از کرمان راهی خراسان رضوی بود که در مسیر خود در منطقه کلات گناباد با مشاهده گرفتاری قوچ کوهی در چنگال 2 گرگ، با اقدامی متهورانه گرگ‌ها را فراری و قوچ را رهایی داد.
وی ادامه داد: قوچ وحشی که از چند ناحیه بدنش به شدت زخمی شده بود، توسط این دوستدار محیط زیست برای درمان به اداره محیط زیست گناباد تحویل شد.
یوسف نژاد گفت: این گونه وحشی پس از تیمارداری و بازیابی سلامت خود، به دامان طبیعت بازگردانده می‌شود.
قوچ کوهی از گونه‌های حفاظت شده در شهرستان گناباد محسوب می‌شود.
دستگیری هنگام بارگیری
رشت- خبرگزاری فارس: رئیس‌اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس گیلان اظهارداشت: مأموران این فرماندهی هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های رشت به یک محموله رها شده در کنار خیابان مشکوک شدند و آن را تحت‌نظر گرفتند.
علی یوسفی به بارگیری محموله مذکور توسط یک دستگاه خودروی وانت اشاره کرد و افزود: خودروی مذکور پس از بارگیری کالا توسط مأموران متوقف و راننده آن دستگیر شد.
وی با بیان اینکه در بازرسی از محموله خودروی مذکور تعداد 302 هزار و 800 عدد انواع مواد محترقه غیر‌مجاز به ارزش 100 میلیون ریال کشف و ضبط شدتصریح کرد: فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع معرفی شد.
سوختگی 7 نفر در انفجار کپسول
اصفهان - خبرگزاری فارس: مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان اعلام کرد: انفجار کپسول گاز LPG خودروی سواری در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان 7 نفر را مجروح و روانه بیمارستان کرد.
در این حادثه 3 زن، 2 کودک و 2 مرد که دارای سوختگی سطحی بودند به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان منتقل شدند.
علت این حادثه توسط کارشناسان درحال بررسی است.
شکار صیادان
سنندج - ایرنا: رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست دیواندره کردستان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در هنگام عملیات گشت‌زنی در حاشیه منطقه حفاظت شده «چلچمه» و منطقه «سارال» این شهرستان سه شکارچی متخلف را دستگیر کردند.
بهزاد شریفی افزود: از این شکارچیان لاشه یک خارپشت، سه قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: پرونده این متخلفان برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد.
منطقه حفاظت شده چلچمه با مساحت 92 هزار هکتار از برف‌گیرترین و سردسیرترین مناطق کردستان بوده و مابین سقز، مریوان و دیواندره قرار گرفته است.
نجات 6 کوهنورد
بجنورد- خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: پیرو تماس تلفنی با ندای امداد مبنی بر گم شدن 6 کوهنورد در کوه‌های بالادست روستای ایزی، تیم جستجو و نجات در کوهستان به منطقه اعزام شد.
سیدمصطفی صالح‌پور افزود: پس از جستجوی 3 ‌ساعته در کوه‌های شاه جهان در محدوده‌ای به نام «ریشی» 6 کوهنورد نجات یافتند.
به گفته وی، یک تیم چهار نفره در عملیات برای نجات این کوهنوردان حضور داشتند.
واژگونی مرگبار اتوبوس
چناران - خبرنگار کیهان : مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر 30 جاده چناران به قوچان پنج کشته و 20 مصدوم بر جای گذاشت.
سید مجتبی احمدی افزود: 6 نفر از مصدومان توسط امدادگران به صورت سرپایی مداوا شده و 14 نفر نیز با آمبولانس هلال احمر و اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.
رئیس‌ پلیس راه خراسان رضوی نیز گفت: در پی واژگونی اتوبوس مزبور چهار نفر در صحنه حادثه جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز در بیمارستان جان باخت.سرهنگ هادی امیدوار افزود: طبق بررسی‌های اولیه سرعت زیاد، یخ زدگی سطح جاده و نقص فنی اتوبوس از علل اصلی وقوع این حادثه می‌باشند.
این اتوبوس ولوو با 26 مسافر از ساری به مقصد تربت جام در حرکت بود.